''Zuckerverse'' şi ''Meta'', printre sugestiile vehiculate online pentru o posibilă redenumire a companiei Facebook
Zuckerverse, Timesuck, Faceplant, sunt câteva dintre sugestiile de nume vehiculate online după apariţia unui articol de presă potrivit căruia Facebook ar intenţiona să apeleze la un rebranding prin adoptarea unui nou nume, informaţie pe care compania americană a refuzat să o comenteze, informează Reuters.
Propunerile au fost diverse, de la cele practice, la unele amuzante sau chiar stranii.
''Meta'' a fost una dintre sugestiile serioase aflate în tendinţe, o referire la intenţia Facebook, potrivit relatărilor de presă, de a-şi lua un nume care să scoată în evidenţă ideea de metavers, un mediu virtual în care utilizatorii pot socializa.
Bookface, Facegram, Facetagram, FreeFace, FreeTalk, World Changer, au fost alte propuneri sugerate de internauţi.
Într-o notă mai radicală, un utilizator de pe Twitter, Dave Pell, a făcut o comparaţie cu muzicianul Kanye West, care şi-a schimbat recent numele în ''Ye''.
''Ar fi interesant dacă Facebook şi-ar schimba numele în Ye'', a spus acesta.
Mai multe sugestii amuzante au speculat că o eventuală schimbare de imagine ar fi propusă de fondatorul reţelei, Mark Zuckerberg, care doreşte să transforme în sfârşit Facebook într-o reţea ''cool''.
O parte dintre utilizatorii tineri au părăsit platforma de socializare în favoarea unor aplicaţii precum Instagram, Snapchat şi TikTok, Facebook fiind frecventată tot mai mult de utilizatori mai în vârstă.
''Teenage Wasteland'' (''Neprielnic adolescenţilor''), a fost una dintre sugestiile mai spirituale.
''Aplicaţia Bătrânilor pentru că aşa îi spunem noi, tinerii'', a declarat studenta Vittoria Esteves pentru Reuters în Roma.
''Boomerville'', a sugerat Marco, o referinţă la generaţia denumită ''baby boomers'', născută după cel de-Al Doilea Război Mondial.
Frenezia noilor nume a apărut în urma unui articol publicat săptămâna aceasta pe site-ul cu ştiri din lumea tehnologiei The Verge, potrivit căruia un grup cu o nouă denumire va funcţiona asemenea unei companii-mamă pentru toate brandurile din alcătuirea sa - Facebook, Instagram, WhatsApp - şi va reflecta accentul pus pe realitatea virtuală şi pe realitatea augmentată.
Potrivit articolului, un anunţ în acest sens este aşteptat săptămâna viitoare.
Multe dintre sugestii au reflectat cu toate acestea temerile publicului vizând modalitatea în care compania gestionează problemele de siguranţă şi discursurile instigatoare la ură. Documente interne ale companiei americane, divulgate de un avertizor de integritate, s-au aflat la baza unei audieri în senatul Statelor Unite desfăşurate săptămâna trecută.
''Fakebook'' sau ''Tracebook'', au fost alte nume propuse.
Alţi internauţi şi-au manifestat scepticismul că o schimbare de nume ar fi suficientă pentru a distrage atenţia de la monitorizarea tot mai atentă din punct de vedere juridic şi administrativ cu care se confruntă compania şi care i-a afectat imaginea.
''Se va întâmpla ceva asemănător efectului Barbra Streisand'', a spus Thomas van der Hoven, un student de 20 de ani din Glasgow, referindu-se la situaţia când încercarea de a reprima un lucru atrage în mod involuntar un şi mai mare interes popular către acel lucru.
''Aşa că vor încerca să-l schimbe, iar acest lucru va aduce în centrul atenţiei faptul că îl vor schimba. De ce vor să facă această schimbare?'', a mai adăugat el. ''Probabil va fi în dezavantajul lor la un moment dat'', a concluzionat acelaşi tânăr. AGERPRES