YouTube blochează utilizarea de sisteme „ad-block”. Cât plătește un român pentru abonamentul fără reclame
YouTube a început să testeze o nouă funcție care detectează programele de tip „ad-block”, destinate să blocheze reclamele dinaintea conținutului video.
YouTube introoduce o nouă funcție Foto: Shutterstock
Utilizatorii platformei au fost avertizați printr-un mesaj pop-up că trebuie să își dezactiveze programul, și dacă doresc să urmărească în continuare conținut fără reclame, va trebui să își cumpere un abonament YouTube Premium .
Utilizatorii YouTube s-au plâns de această măsură, care constă în blocarea videoclipurilor în cazul în care oamenii refuză să vizioneze reclame pe acest serviciu, pe aplicația de socializare X, cunoscută anterior ca Twitter, dar și pe Reddit.
Dacă nu doriți să vă dezactivați dispozitivul de blocare a reclamelor, Google are o altă soluție - abonamentul YouTube Premium, care costă în Statele Unite 13,99 dolari.
În România, YouTube Premium are următoarele prețuri: 26 lei/lună costă un abonament standard, 39 lei/lună pentru cel de familie și 15 lei/lună pentru studenți.
Un purtător de cuvânt al YouTube a declarat pentru Insider că societatea a lansat „un efort global pentru a îndemna spectatorii cu programe care blochează reclamele activate să permită reclame pe YouTube sau să încerce YouTube Premium pentru o experiență fără reclame”.
YouTube a început să testeze pentru prima dată funcția pe site în luna iunie, a declarat atunci compania. Într-o declarație, YouTube a declarat că utilizarea acestor programe de tip „ad-block” este împotriva termenilor de serviciu ai site-ului.
„Anunțurile susțin un ecosistem divers de creatori la nivel global și permit miliardelor de oameni să acceseze conținutul lor preferat pe YouTube”, se arată în declarație.
Potrivit Insider, unii telespectatori au fost întâmpinați cu un mesaj care le spunea că redarea videoclipurilor va fi întreruptă după ce au vizionat mai mult de trei videoclipuri cu un program care blochează reclamele activat.
Oluwa Falodun, un purtător de cuvânt al Google, care deține YouTube, a declarat pentru publicație că detectarea programelor de blocare a reclamelor „nu este ceva nou” și că alte site-uri web le cer în mod regulat utilizatorilor să le dezactiveze.
„Luăm foarte în serios dezactivarea redării și vom dezactiva redarea doar dacă spectatorii ignoră cererile repetate de a permite reclame pe YouTube. În cazurile în care telespectatorii consideră că au fost marcați în mod fals ca folosind un program de blocare a reclamelor, ei pot împărtăși acest lucru dând click pe link-ul din mesaj”, a declarat Falodun.
Sursa: adevarul.ro