„Voiau să ne ia borcanul cu 9,5 lei și îl puneau pe raft cu 30 de lei”/Magiunul de Topoloveni, primul produs tradițional românesc recunoscut de UE, eliminat de pe rafturile Metro

„Voiau să ne ia borcanul cu 9,5 lei și îl puneau pe raft cu 30 de lei”/Magiunul de Topoloveni, primul produs tradițional românesc recunoscut de UE, eliminat de pe rafturile Metro

Bibiana Stanciulov, proprietara firmei care produce Magiunul de Topoloveni, unul dintre cele mai cunoscute branduri alimentare românești, dezvăluie în hotnews.ro în ce constă procesul pe care l-a intentat rețelei Metro. ”Retailerii schimbă des oamenii, nu poți construi o relație de încredere în afaceri. Le-am explicat în toate limbile pământului și, pentru că ne-au delistat, i-am dat în judecată”, a spus Stanciulov.

Bibiana Stanciulov, proprietara fabricii și fiica ei, Diana Stanciulov, director comercialFoto: Sonimpex
  • Metro nu a răspuns, până la publicarea acestui articol.

Stanciulov: „Costul cu energia electrică a crescut cu 250% iar cel al gazelor cu 172% ”

La începutul lunii noiembrie 2022, reprezentanții Sonimpex au fost notificați că articolul „Magiun de prune Topoloveni” subperformează și au refuzat să încheie un nou contract pentru anul 2023.

„Reprezentanții Metro au încercat să impună pentru anul 2023, achiziția unui borcan de magiun cu 9,4 lei, deși le-am comunicat că au crescut costurile: cel cu manopera a crescut cu 8%, costul cu energia a crescut cu 250% pentru curentul electric și cu 172% pentru gaze naturale. Iar costul cu ambalajul a crescut cu 64%, după cum costul cu achiziționarea prunelor a crescut cu 24%.

Rugat de HotNews.ro să explice situația, Metro nu a răspuns, până la publicarea acestui articol. În momentul în care vom obține poziția oficială a rețelei o vom publica deîndată.

„Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță

„Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță”, afirmă Bibiana Stanciulov.

Retailerii își schimbă personalul foarte foarte des, inclusiv la nivel de conducere, așa încât e foarte dificil să dezvolți o relație personală, în sens de business, și de încredere cu cineva de acolo, susține managerul firmei care produce Magiunul Topoloveni.

„Se stabilise că avem o creștere de 30% a cifrei de afaceri la Metro, crescuseră și comenzile. Deci nu puteau să spună că nu se vinde magiunul- acesta fiind unul dintre motivele invocate pentru care nu se poate expune din nou la raft”, povestește proprietara.

„E paradoxal: dacă eu am creștere în vânzări, de ce îl elimini de la raft? În al doilea rând, eu nu-i pot impune retailerului prețul a care să vândă produsul. Ajunseseră la un adaos de 200%, iar eu nu puteam să le spun că la un asemenea preț este imposibil să vândă. Ajungea la 30 lei borcanul. Poate că merită și 10 euro, poate și 15 euro, pentru că într-adevăr este un medicament, dar nu la nivelul de venituri ale oamenilor din România”, susține Stanciulov.


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…