Visul american al unui român scăpat de comunism s-a măsurat în sute de milioane de dolari
Business Insider scrie despre Cristian Gheorghe, un român care a plecat din ţară la începutul anilor '90. Avea 26 de dolari în buzunar, a lucrat ca şofer de limuzină, dar şi-a încercat norocul în lumea startup-urilor. Acolo a avut succes, unul măsurat în sute de milioane de dolari şi în faimă. Engleză a învăţat ascultând Pink Floyd pe când vindea casete în România.
Cu primii bani şi-a cumpărat un computer Commodore 64 şi a învăţat să programeze, „spărgând“ jocuri video. Apoi, a urmat şi câteva cursuri în acest domeniu, a obţinut o diplomă în România şi a plecat în SUA, dar certificarea de aici nu i-a fost de niciun folos. Totuşi, s-a angajat ca şofer de limuzină şi l-a întâlnit pe Andrew Saxe, omul care avea să-l ajute cu primul startup .
Compania la care au lucrat cei doi a fost printre primele care să lucreze cu conceptul de „Big Data“ . După ce au vândut-o, Gheorghe a devenit director tehnic la Experian vreme de câţiva ani. Apoi, a lansat startup-ul TIAN şi l-a unit cu OutlookSoft. OutlookSoft se ocupa de business analytics, adică analiza tranzacţiile financiare ale companiei şi oferea un raport cu estimări pentru viitor. Astfel de startup-uri aveau să fie cumpărate de companii precum IBM, Oracle şi SAP. În 2007, Gheorghe obţinea 500 de milioane de dolari pentru OutlookSoft de la SAP.
În urmă cu patru ani, a vrut să aibă un nou startup şi a creat Tidemark în acelaşi domeniu al analizei pentru afaceri. Programul rulează în cloud, e accesibil de pe orice dispozitiv şi are o interfaţă similară Siri, permiţându-le oamenilor să creeze rapoarte preprogramate fără ajutor de la IT. Pe scurt, Tidemark răspunde la întrebări cu privire la viitorul companiei: Ce facem dacă nu vindem? Ce facem dacă mai aducem oameni? etc.
Tidemark a obţinut finanţare de 93 de milioane de dolari de la Andreessen Horowitz, Greylock Partners, Redpoint Ventures, Silicon Valley Bank şi alţi câţiva investitori.
În primele 18 luni de când a fost lansat produsul, a fost bine primit în piaţă, iar estimarea e că va ajunge la venituri de 45 de milioane de dolari, în creştere cu 300% de la an la an. Până acum are 45 de clienţi cu câte, în medie, 180 de oameni care folosesc produsul pentru fiecare companie. Tidemark e ca şi cum ai combina indexarea Google cu expertiza Wolfram Alpha şi asta pe afacerea ta. Iar Gheorghe se poate pregăti pentru un nou exit de sute de milioane de dolari.
Sursa: adevarul.ro