Vânzările Metro în Europa de Est au scăzut cu 14,6% în octombrie 2013 - iunie 2014, la 11,2 miliarde euro
Vânzările grupului german de retail Metro în Europa de Est au scăzut cu 14,6% în primele nouă luni ale anului fiscal 2013/2014, la 11,2 miliarde euro, influenţate şi de vânzarea magazinelor Real din Polonia, România, Rusia şi Ucraina, însă ajustate la schimbarea din portofoliu au crescut cu 5,3%.
Vânzările Metro în Europa de Est au scăzut cu 14,6% în octombrie 2013 - iunie 2014, la 11,2 miliarde euro
În monede locale, vânzările Metro în regiune au coborât cu numai 7,1%, precizează grupul german în raportul financiar.
După renunţarea la magazine din Polonia, România, Rusia şi Ucraina, vânzările totale ale Real au scăzut cu 19% în primele nouă luni ale anului fiscal 2013/2014, la 6,6 miliarde euro. De altfel, numai în Europa Est vânzările s-au prăbuşit cu 75%, la 1,9 miliarde euro. Şi profitul înainte de taxe al diviziei a scăzut în perioada analizată cu 79 millioane euro la 54 milioane euro.
Metro deţine în România 32 de magazine Cash & Carry şi 4 hipermarketuri Real. Grupul german a vândut anul trecut 20 de magazine Real din România către retailerul francez Auchan, într-o tranzacţie de 1,1 miliarde euro care a inclus şi unităţile din Ucraina, Polonia şi Rusia. Metro controlează de asemenea reţeaua de magazine de proximitate "La Doi Paşi", deschise în franciză.
Grupul german este prezent în 32 de ţări din Europa, Africa şi Asia, prin diviziile Cash & Carry, Media Markt şi Saturn, Real şi Galeria Kaufhof. Metro are peste 2.200 de magazine şi 265.000 de angajaţi.
Vânzările Metro Cash&Carry în Europa de Est au scăzut cu 5%, la 8,6 miliarde euro, în principal din cauza efectelor ratelor de schimb nefavorabile. În monede locale, afacerile Metro Cash & Carry în regiune au urcat cu 4,7%.
La nivel global, vânzările grupului german au scăzut cu 4,4% în perioada octombrie 2013-iunie 2014, primele nouă luni ale anului fiscal 2013-2014, la 47,9 miliarde euro. Rezultatul a fost influenţat de condiţiile economice dificile, dar şi de variaţiile ratelor de schimb valutar şi de vânzarea unor magazine din portofoliu.
Excluzând efectul variaţiilor de pe piaţa valutară şi al vânzărilor de active, vânzările Metro înregistrează o creştere de 1% în perioada analizată, precizează grupul.
Profitul net al Metro a crescut în intervalul menţionată de la 128 milioane euro la 160 milioane euro.
Sursa: mediafax.ro