Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 5,7% în ultimul trimestru din 2019 (GfK Temax)
Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată (technical consumer goods, TCG) a înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019 o creştere a valorii vânzărilor de 5,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, avansul fiind datorat campaniilor promoţionale organizate în perioada Black Friday şi în luna decembrie 2019, conform studiului GfK TEMAX.
Cel mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat o creştere de 13,5% în aceeaşi perioadă, creştere generată de evoluţia pozitivă a categoriilor brăţări electronice (core wearables) şi telefoane smart cu display de cel puţin 5,6 inch. O creştere substanţială a vânzărilor au înregistrat şi electrocasnicele mici (small domestic appliances, SDA), 11,2%. Singurele categorii de produse din acest segment care au scăzut în această perioadă au fost electrocasnicele pentru bucătărie şi storcătoarele.
Electrocasnicele mari (major domestic appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, a înregistrat o creştere de 4,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
Cu un trend diferit, sectoarele electronice (consumer electronics, CE) şi tehnologia informaţiei (IT) au înregistrat o scădere de 2%, respectiv de 6%, scăderi generate de reducerea vânzărilor de produse din categorii precum sisteme audio şi computere.
Aceeaşi evoluţie negativă a vânzărilor a fost înregistrată în sectorul echipamentelor de birou (office equipments, OE), unde vânzările au înregistrat o scădere cu 7,2% în ultimul trimestru al anului 2019 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
Sectorul de aparate foto digitale a fost relativ stabil în ultimul trimestru al anului 2019, după o perioadă de scădere constantă înregistrată în ultimul an. AGERPRES