Vânzările cu amănuntul au crescut mai rapid în România decât în UE, în februarie (Eurostat)

Vânzările cu amănuntul au crescut mai rapid în România decât în UE, în februarie (Eurostat)

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o creştere anuală peste aşteptări în luna februarie, graţie vânzărilor de carburanţi şi produse non-alimentare, arată datele publicate joi de Eurostat, transmite Reuters.

Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5% în zona euro şi cu 5,4% în Uniunea Europeană, în luna februarie 2022 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Economiştii intervievaţi de Reuters mizau pe o creştere de 4,8% în ritm anual a vânzărilor cu amănuntul în zona euro.

Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea cu 12,7% a vânzărilor de combustibili, precum şi de creşterea cu 9,6% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 1,5% în ritm anual.

În rândul statelor membre, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în Slovenia (21,7%), Slovacia (16,5%) şi Portugalia (15,9%). În România vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,6% în ritm anual, peste media din UE.

De la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,3% atât în zona euro cât şi în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere peste media din UE, 0,4%, după ce în ianuarie au scăzut cu 0,7%. În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de creşterea cu 3,9% a vânzărilor de combustibili, precum şi de avansul cu 0,4% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,4% comparativ cu luna ianuarie.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie a anului trecut, a crescut, pe ansamblu, cu 5,5%. Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţ au crescut pe ansamblu cu 8,5% în ritm anual.

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,1%.Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,3%, de la o lună la alta. AGERPRES


populare
astăzi

1 Platforma care l-a dat învingător pe Donald Trump în America știe cine va câștiga primul tur al alegerilor din România

2 „România e pe mâna securiștilor, a copiilor și nepoților lor. Gelu Voican Voiculescu și gașca acaparaseră hotelurile și restaurantele”

3 ALERTĂ Americanii pregătesc discret înființarea la București a unui birou al temutei agenții de forță care expulzează imigranți ilegali

4 ALERTĂ Încep să apară datele reale despre potențialul militar al Rusiei, care contrazic flagrant minciunile de acum un an sau doi...

5 Grav! O fi de capul lui? / Orban a început să se joace cu bricheta printre canistrele cu benzină din Balcani...