Urmează BOMBA? Cine-a luat restul din ȘPAGA de 20 de milioane de euro? Tăriceanu? Berceanu? Amănunte INCENDIARE!
Urmează bomba? Cine-a luat restul din șpaga de 20 de milioane de euro? Tăriceanu? Berceanu? DNA a deschis un dosar nou de corupție în care susține că pentru reabilitarea căii ferate București Constanța – care a durat 8 ani, între 2006 și 2014, și a costat aproape 1 miliard de euro – oficiali ai statului ar fi luat comisioane de aproape 20.000.000 de euro. Mita s-ar fi dat pentru plata facturilor sau deblocarea plăților, adică s-ar fi pus în practică ceea ce toată lumea numește în viața reală ”șpaga la factură”, scrie G4Media.ro .
5 acuzați de mită în valoare de 12.000.000 de euro. DNA a pus sub acuzare 4 persoane și a cerut aprobarea președintelui României pentru anchetarea penală pentru luare de mită a unui fost ministru. E vorba de fostul ministru de Finanțe în Guvernele Tăriceanu și Boc, Sebastian Vlădescu. Acesta este acuzat că ar fi primit mită 1.000.000 de euro pe când făcea parte din Cabinetul Tăriceanu, reprezentând o parte a comisionului de 3,5 % pe care oficialii români l-ar fi încasat pentru plata facturilor către firmele care reabilitau calea ferată București Constanța.
Ulterior, în 2010, când a revenit în Guvern, în Cabinetul Boc de această dată, Sebastian Vlădescu ar fi cerut alte 2.000.000 de euro, susțin procurorii. De această dată, comisionul ar fi crescut la 10 %. Însă anchetatorii au probe că Vlădescu ar fi primit doar 65.000 de euro din suma solicitată a doua oară.
Ionuț Costea, fostul președinte al EximBank și cumnat al lui Mircea Geoană, ar fi primit şi el 4.500.000 de euro, iar fostul parlamentar PDL Cristian Boureanu, 2.200.000 de euro, 1.000.000 cash și restul reprezentând contravaloarea unor excursii sau măriri de capital la firme.
Încă două persoane – Mihaela Mititelu, considerată apropiată de conducerea CFR în perioada Guvernului Tăriceanu și Constantin Dascălu, fost secretar de stat din Ministerul Transporturilor pe vremea lui Radu Berceanu – ar fi primit și ei, 3.000.000 de euro și, respectiv, 1.000.000 de euro.
DNA a fixat cauțiune pentru persoanele acuzate. În termen de 10 zile, Ionuț Costea trebuie să achite o cauțiune de 1.500.000 de euro, Mihaela Mititelu – 1.000.000 de euro, Constantin Dascalu – 500.000 de euro, iar Cristian Boureanu – 200.000 de euro.
Cumnatul lui Geoană plătește cauțiunea. Niciunul dintre acuzați nu a putut fi contactat pentru a-și prezenta punctul de vedere. Doar avocatul lui Ionuţ Costea a declarat că acesta este nevinovat şi că va plăti cauţiunea.
Unde s-a dus restul presupuselor șpăgi.
Dacă vom pune cap la cap presupusele sume primite de cei 5 nominalizați în comunicatul DNA, vom constata că acestea sunt acuzate că au primit mită în jur de 11.5 – 12.000.000 de euro. Or, în același comunicat, procurorii vorbesc de o mită totală de 20.000.000 de euro. Așadar, se pune întrebarea cine ar fi încasat restul presupuselor comisioane?, scrie G4Media.ro .
Purtătorul de cuvânt al DNA Livia Săplăcan a evitat să răspundă la această întrebare, mulțumindu-se să declare că ancheta este abia la început.
Context. Tăriceanu și Berceanu au semnat, împreună cu Vlădescu, finanțările. Potrivit unor hotărâri de Guvern din 2006 și care pot fi consultate din surse deschise, finanțările pentru reabilitarea căii ferate București Constanța au fost semnate de premierul de atunci Călin Popescu Tăriceanu și de către miniștrii Transporturilor și Finanțelor, Radu Berceanu și Sebastian Vlădescu. Vezi aici.
Vlădescu, prieten bun cu Tăriceanu. Este de notorietate faptul că actualul președinte al Senatului Călin Popescu Tăriceanu și fostul său ministru de Finanțe, Sebastian Vlădescu, sunt buni prieteni de o viață.
Un alt inculpat din dosar, omul lui Berceanu. În plus, un alt inculpat din dosarul lui Vlădescu, Constantin Dascălu, a fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în perioada dintre ianuarie 2009 și octombrie 2010 când ministru era Radu Berceanu.
Reabilitarea căii ferate București – Constanța a început în 2006 și s-a prelungit până în 2014. A fost făcută de o asociere dintre 3 firme: austriacă, germană și japoneză. A costat un miliard de euro.