Unul din cele mai mari orașe ale lumii se scufundă. Cum arată Nusantara, noua capitală a Indoneziei, de 35 de miliarde de dolari FOTO

Unul din cele mai mari orașe ale lumii se scufundă. Cum arată Nusantara, noua capitală a Indoneziei, de 35 de miliarde de dolari FOTO

Unul dintre cele mai mari orașe din lume, Jakarta, se scufundă din cauza creșterii nivelului mării, așa că oficialii din Indonezia cheltuiesc 35 de miliarde de dolari pentru a construi o nouă capitală, Nusantara, potrivit Business Insider.com .

Noua capitală, Nusantara, este în curs de construire. FOTO Getty Images

Noua capitală, Nusantara, este în curs de construire. FOTO Getty Images

Se estimează că noua capitală va fi finalizată în 2045.

Situată pe coasta de nord-vest a insulei Java, la gura de vărsare a râului Ciliwung, actuala capitală, Jakarta, este cel mai mare oraș al Indoneziei. Aici locuiesc aproximativ 10,6 milioane de persoane și circa 30 de milioane în zona metropolitană. Aproximativ 40% din suprafața sa este în prezent sub nivelul mării, iar previziunile sunt sumbre.

În ultimii ani, creșterea nivelului mării a făcut ca Jakarta să devină metropola care se scufundă cel mai rapid, ceea ce a determinat guvernul indonezian să decidă mutarea capitalei în Nusantara, un nou oraș care se construiește pe coasta de est a Borneo - una dintre cele mai mari insule din lume - la aproximativ 870 de mile nord de Jakarta.

Construirea orașului Nusantara costă aproximativ 35 de miliarde de dolari și nu va fi finalizată până în 2045. Totuși, se așteaptă ca aproximativ 6.000 de lucrători guvernamentali să se mute acolo la timp pentru învestirea viitorului președinte, în octombrie.

Construirea capitalei Nusantara a început în 2022. FOTO Getty Images

Construirea capitalei Nusantara a început în 2022. FOTO Getty Images

Precedente

Decizia are precedente în alte țări. Brazilia a trecut de la Rio de Janeiro la Brasilia în 1960, în timp ce, în Nigeria, Abuja a înlocuit capitala Lagos, însă este pentru prima dată când criza climatică joacă un rol în acest proces.

După ce o moschee a fost afectată de creșterea nivelului mării în Jakarta, experții de mediu avertizează că o treime din actuala capitală ar putea fi scufundată până în 2050, în cazul în care subsidența continuă în ritmul actual (15 centimetri pe an).

Despre Nusantara

Planul de mutare a capitalei de la Jakarta la Nusantara a fost aprobat în august 2019 de președintele Indoneziei, Joko Widodo.

Pentru construirea viitorului oraș Nusantara (care se traduce aproximativ prin „insulele exterioare”) a fost ales Kalimantanul de Est, pentru că este aproape de mare și există un risc relativ scăzut de cutremure, tsunami sau erupții vulcanice.

Locul a fost ales și pentru a reflecta viziunea geopolitică a lui Widodo , dar și pentru a reflecta unitatea Indoneziei ca stat arhipelagic, cei 276 de milioane de locuitori ai țării fiind răspândiți pe mai mult de 17.000 de insule.

Insula Borneo este cunoscută pentru pădurile sale tropicale vechi de 140 de milioane de ani, care adăpostesc specii indigene pe cale de dispariție, inclusiv urangutanul de Borneo.

Trei sferturi din insulă este teritoriu indonezian, în timp ce restul este împărțit între Malaezia și Brunei.

 Nusantara ava fi gata în 2045. FOTO Getty Images

Nusantara ava fi gata în 2045. FOTO Getty Images

Insula are o populație totală de aproximativ 23 de milioane de locuitori.

Construcția a început în iulie 2022

Aaproximativ 100.000 de muncitori au fost mobilizați în 2022 pentru a începe construcția Nusantara, iar numărul muncitorilor a crescut pe măsură ce construcția s-a accelerat la 150.000- 200.000.

Încă de acum doi ani, o rețea de drumuri a fost sculptată în pădure, astfel încât să poată începe construirea de facilități guvernamentale și locuințe.

Populația inițială a viitoarei capitale este estimată la aproximativ 500.000 de locuitori.

O metropolă „verde”

Nusantara se dorește a fi o metropolă „verde, pietonală”, alimentată în întregime cu energie regenerabilă până în 2045.

Noua capitală va beneficia de o centrală solară de 50 de megawați și va permite doar vehicule electrice până la sfârșitul acestui deceniu.

Nu este clar însă de unde vor veni banii pentru finalizarea uriașului proiect estimat la aproximativ 35 de miliarde de dolari.

Guvernul indonezian s-a angajat să furnizeze doar 20% din fonduri și se luptă să găsească alte surse de finanțare după ce, în martie 2022, compania japoneză SoftBank s-a retras din investiția în proiect, potrivit Business Insider.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…