UNTRR cere autorităţilor demersuri pentru ca şoferii profesionişti să fie exceptaţi de la prezentarea testului Covid negativ în UE

UNTRR cere autorităţilor demersuri pentru ca şoferii profesionişti să fie exceptaţi de la prezentarea testului Covid negativ în UE

Transportatorii rutieri spun că obligaţia şoferilor profesionişti de a prezenta un test Covid negativ în mai multe ţări europene va duce la perturbarea lanţului de aprovizionare cu marfă în UE şi solicită autorităţilor demersuri pentru ca această categorie să fie exceptată, potrivit unui comunicat al UNTRR, remis, luni, AGERPRES.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR îşi exprimă îngrijorarea cu privire la noile măsuri adoptate de Germania, care, începând din 14 februarie, ora 00:00, solicită şoferilor profesionişti să se înregistreze şi să prezinte un test negativ COVID-19 în cazul în care, în ultimele 10 zile, au stat sau au tranzitat Slovacia, Cehia şi provincia austriacă Tirol, declarate "zone care prezintă motive de îngrijorare privind noile tulpini COVID-19".

Totodată, este alarmant faptul că, în răspuns, Republica Cehă a anunţat că va solicita un test negativ COVID-19 de la toţi şoferii de transport rutier de mărfuri care intenţionează să o tranziteze în drum spre Germania începând tot din 14 februarie, ora 00:00.

Încă din luna ianuarie a acestui an, UNTRR a atenţionat Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România privind preocupările imediate ale industriei transporturilor rutiere legate de Germania în contextul apariţiei noilor tulpini COVID-19 în UE şi al riscului înăspririi restricţiilor adoptate de autorităţile germane, cu efect de domino asupra celorlalte state membre şi cu impact devastator asupra lanţurilor de aprovizionare UE.

"Atenţionăm din nou că ne aflăm în scenariul cel mai nedorit, cu noi tulpini ale virusului răspândindu-se pe continent, iar pe baza cadrului legal deja adoptat Germania a blocat intrarea tuturor persoanelor pe teritoriul său, cu excepţia cazului în care au test negativ COVID-19, măsura aplicându-se inclusiv şoferilor profesionişti de camioane, în ciuda recomandărilor Comisiei Europene confirmate recent şi de Consiliul European, privind exceptarea şoferilor profesionişti de la testarea COVID-19", spune UNTRR.

Noile măsuri adoptate de Germania vor provoca blocaje uriaşe pe coridoarele europene de transport de marfă est-vest şi nord-sud, cu consecinţe devastatoare asupra lanţurilor de aprovizionare ale UE.

De exemplu, coridorul Brenner dintre Austria şi Germania, care este doar unul din multele puncte de trecere între cele două ţări, are un trafic de marfă similar ca volum cu regiunea Dover din Marea Britanie. Aproximativ 7.000 de camioane folosesc acest coridor în fiecare zi (2,4 milioane anual). Pentru a ilustra amplitudinea problemei în cazul Germaniei/Austriei comparativ cu Dover, aceasta ar fi de patru ori mai mare, deoarece coridorul Brenner reprezintă aproape 25% din cele 32.000 de camioane care se deplasează între Austria şi Germania în fiecare zi (11,5 milioane anual).

"Noile măsuri adoptate de Germania privind testarea şoferilor profesionişti vor avea un efect de domino cu impact devastator asupra lanţurilor de aprovizionare în UE! Ca răspuns la faptul că Germania a inclus Republica Cehă pe lista ţărilor care prezintă motive de îngrijorare privind noi tulpini COVID-19, Republica Cehă a anunţat că va solicita un test negativ COVID-19 de la toţi şoferii de transport rutier de mărfuri care intenţionează să tranziteze Cehia în drum spre Germania începând tot din 14 februarie, ora 00:00. Totodată, este puţin probabil ca o ţară de tranzit precum Austria să îşi dorească cozi masive de camioane cu probleme umanitare pe teritoriul său şi va replica măsurile germane la toate frontierele sale externe", arată transportatorii.

Potrivit acestora, şoferii de camioane ar fi blocaţi în noile graniţe intra-Schengen, cu cozi lungi construindu-se rapid. Operatorii de transport ar opri trimiterea de şoferi în aceste zone şi lanţurile de aprovizionare paneuropene, inclusiv pentru elementele esenţiale. precum alimente şi medicamente, s-ar opri.

"Germania şi celelalte state membre UE nu ar trebui să îşi încalce angajamentele. Într-o declaraţie comună a Consiliului European din 26 martie 2020, statele membre ale UE s-au angajat în unanimitate pentru a asigura o gestionare fără probleme a frontierelor pentru oameni şi mărfuri şi pentru a păstra funcţionarea pieţei unice, pe baza Îndrumărilor Comisiei privind implementarea Culoarelor Verzi (Green Lanes). Această orientare include principiul de a nu testa şoferii de transport de mărfuri.
În Consiliul European din 21 ianuarie 2021, statele membre s-au angajat să menţină frontierele deschise şi lanţurile logistice neperturbate, iar prin procedură scrisă Consiliul European a confirmat la începutul acestui an propunerea Comisiei Europene de a scuti lucrătorii din transporturile rutiere şi furnizorii de servicii de transport de la obligaţiile de testare şi carantină", au mai spun reprezentanţii transportatorilor.

Astfel, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită acţiunea imediată a Guvernului României la nivel european, pentru a preveni barierele în calea liberei circulaţii a mărfurilor şi a exclude şoferii profesionişti de la cerinţele privind testul COVID, în scopul evitării blocării culoarelor europene de transport şi colapsului lanţurilor vitale de aprovizionare în UE.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”