Undă verde pentru Drumul Expres Galaţi-Brăila. A fost emisă autorizația de construire

Undă verde pentru Drumul Expres Galaţi-Brăila. A fost emisă autorizația de construire

Undă verde pentru Drumul Expres Brăila-Galaţi, şosea cu o lungime de 11 kilometri. Ministerul Transporturilor a emis vineri, 22 decembrie, autorizaţia de construire, unde constructorul UMB a început încă din octombrie lucrările de decopertare.

Undă verde pentru drumul expres Galați-Brăila FOTO: ARHIVA

Undă verde pentru drumul expres Galați-Brăila FOTO: ARHIVA

Potrivit sursei citate, constructorul (compania românească UMB) are timp 24 de luni ca să facă partea a doua a lucrării care presupune un pod peste un canal de irigații și un viaduct peste Siret și peste calea ferată.

„Se autorizează executarea lucrărilor de construire aflate în culoarul expropriat, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. - C.N.A.I.R. S.A. nr. 53141/02.11.2022. Lucrări de drum (terasamente, structuri rutiere etc); Lucrări de reabilitare DN 28 - (lărgire la 4 benzi); Lucrări de drumuri vicinale și de exploatare; Lucrări de artă (Pod km 6+620 peste canal de irigații [Canal A.N.l.F. CC2] și Viaduct km 10+837 peste digul de apărare pentru ape mari ale râului Siret, calea ferată și râul Siret) cu condiția respectării Avizului de gospodărire a apelor nr. 9 din 27.04.2022, emis de A.N. Apele Române”, se arată în Autorizația de construire citată de economedia.ro.

Drumul va asigura conexiunea cu podul suspendat peste Dunăre

Drumul Expres Brăila-Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre.

Drumul Expres Brăila-Galaţi are o lungime de 10,7 km. Va avea două benzi de circulaţie, pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Drumul porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre şi se încheie la intersecţia cu DN2B, în zona Movileni.

Contractul la Drumul Expres Galaţi-Brăila a fost semnat pe 15.04.2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni şi alte 24 de execuţie şi o garanţie de 10 ani.

Ordinul de începere aferent proiectării a venit pe 01.07.2021, iar primele utilaje au intrat în teren la început de octombrie 2021.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…