Un studiu arată că mașinile electrice ucid pietonii de două ori mai mult decât vehiculele pe benzină sau diesel

Un studiu arată că mașinile electrice ucid pietonii de două ori mai mult decât vehiculele pe benzină sau diesel

Un studiu a constatat că motoarele mai silențioase ale vehiculelor reprezintă un factor semnificativ în creșterea ratei de mortalitate.

Vehiculele electrice provoacă mai multe accidente FOTO: arhivă

Vehiculele electrice provoacă mai multe accidente FOTO: arhivă

Mașinile electrice lovesc pietonii de două ori mai des decât vehiculele pe benzină sau diesel, potrivit unui studiu publicat în revista BMJ, scrie telegraph.co.uk.

Experții au declarat că mașinile electrice sau hibride au fost de două ori mai susceptibile de a fi implicate într-un accident rutier cu un trecător decât o mașină pe benzină sau diesel pe aceeași distanță.

Cercetătorii au sugerat că motoarele mai silențioase ale vehiculelor au fost un factor semnificativ în ceea ce privește ratele mai mari de decese și au solicitat guvernului să atenueze riscurile pe măsură ce elimină treptat mașinile pe benzină și diesel în vederea atingerii obiectivului net zero.

Studiul a analizat numărul de victime în urma coliziunilor rutiere din Marea Britanie între 2013 și 2017, folosind Road Safety Data, și a calculat numărul de pietoni care au fost loviți de diferite tipuri de mașini.

În această perioadă, 96.285 de pietoni au fost loviți de o mașină sau de un taxi. Deși trei sferturi dintre aceste persoane au fost lovite de o mașină cu motor cu combustie, acest lucru s-a datorat faptului că au parcurs semnificativ mai mulți kilometri.

Victimele pietonilor

Pentru a depăși această problemă, cercetătorii au calculat rata victimelor la 160 de milioane de kilometri parcurși de mașinile electrice și hibride în comparație cu cele pe benzină și diesel.

Aceștia au constatat că, în medie, 5,16 persoane au fost lovite de o mașină electrică sau hibridă la fiecare 160 de milioane de kilometri parcurși de acest tip de vehicul, față de 2,4 persoane în cazul mașinilor pe benzină și diesel.

Datele privind accidentele rutiere a u fost comparate cu cifrele privind kilometrajul anual din Studiul național privind călătoriile, iar în analiză au fost incluse 32 de miliarde de mile parcurse de vehicule electrice și hibride și trei trilioane de mile parcurse de vehicule pe benzină și diesel.

Doi la sută dintre victimele pietonale au fost cauzate de un vehicul electric, în timp ce 24 la sută dintre accidente nu au avut o înregistrare a tipului de motor.

De asemenea, riscul de a fi lovit de o mașină electrică a fost de trei ori mai mare în orașe decât în zonele rurale.

Rănile provocate de traficul rutier sunt principala cauză de deces în rândul copiilor și tinerilor, iar unul din patru decese cauzate de traficul rutier este al pietonilor, au declarat cercetătorii.

Dr. Phil J Edwards, autorul principal de la London School of Hygiene & Tropical Medicine, a sugerat că rezultatele se datorează faptului că mașinile electrice sunt „mai puțin audibile pentru pietoni în zonele urbane”, unde există mai mult zgomot de fond.

El a declarat că r iscul pe care îl reprezintă pentru pietoni mașinile electrice și hibride „trebuie atenuat pe măsură ce guvernele procedează la eliminarea treptată a mașinilor pe benzină și diesel”.

Din 2021, vehiculele electrice trebuie să aibă instalate generatoare de sunet, dar cerința minimă de 56 de decibeli este încă semnificativ mai silențioasă decât cea a unui motor pe benzină sau diesel.

În timp ce 56 de decibeli este similar cu un frigider sau cu un computer de birou, motoarele cu combustie produc un zgomot de aproximativ 70 de decibeli, ceea ce reprezintă echivalentul unui birou aglomerat, al unei mașini de spălat sau al unui aspirator.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…