Un robot creat de partenerul Gold al UiPath procesează 240 de cereri de amânare a ratelor la credite bancare, pe oră

Un robot creat de partenerul Gold al UiPath procesează 240 de cereri de amânare a ratelor la credite bancare, pe oră

Un robot creat de start-up-ul Future WorkForce, partener Gold al UiPath, procesează în fiecare oră 240 de cereri de amânare a plăţii ratelor pentru credite bancare, informează compania într-un comunicat de presă transmis, luni, AGERPRES.

"O astfel de cerere este procesată în câteva secunde, în timp ce un angajat al băncii care analizează un astfel de set de documente poate consuma până la 20 de minute pentru a identifica toate detaliile necesare pentru evaluarea corectă şi aprobarea amânării de plată. Aşa cum ne-am aşteptat, clienţii băncilor au depus peste o sută de mii de astfel de cereri, ceea ce a generat un volum de lucru de 50 de ori mai mare pentru persoanele din back-office. Soluţia noastră le poate degreva de orele suplimentare alocate pentru acest proces, însă ea poate fi folosită pe termen lung pentru că poate fi extinsă cu uşurinţă şi către alte procese. Atât timp cât băncile vor implementa cu ajutorul tehnologiei o soluţie de colectare şi procesare a solicitărilor ce se poate modela şi pe alte procese, vor deschide uşile şi spre alte oportunităţi precum actualizarea de date la distanţă, implementarea planurilor de rambursare la expirarea termenului de amânare, preluarea şi procesarea refuzurilor la plată pentru tranzacţii online cu cardul", susţine Mihaela Moisa, co-fondator Future WorkForce.

Soluţia Future WorkForce se bazează pe un set de tehnologii precum: automatizări dezvoltate folosind atât roboţi UiPath, cât şi integrări cu sistemele interne prin API, şi permite interacţiunea robot - om printr-o interfaţă uşor de personalizat.

Conform companiei, robotul care a fost integrat deja în două dintre băncile care se află în portofoliul start-up-ului de tehnologie preia cererile de amânare a ratelor bancare de pe toate canalele digitale ale unei bănci (formular online integrat pe website, e-mail trimis către adresa oficială, chatboţi), conform procedurilor de lucru ale instituţiei creditoare aliniate cu OUG 37/2020.

După ce robotul intră în posesia informaţiilor depuse, se validează cererea în sistemele băncii şi, după primirea aprobării finale din partea angajaţilor din back-office, acesta va furniza un răspuns automat clientului în maxim trei zile de la depunerea solicitării. De asemenea, deoarece cererile depuse pot fi pentru mai multe tipuri de credite bancare, aplicaţia poate face diferenţierea între acestea şi le redirecţionează către canalele corespunzătoare pentru a fi procesate.

"Deşi această soluţie reprezintă o alternativă rapidă pentru prelucrarea anumitor tipuri de documente şi informaţii prevăzute în OUG 37/2020, aplicabilitatea robotului poate fi extinsă şi către alte procese ale unei bănci care presupun activităţi de contact center şi back-office. În plus, cu ajutorul Future WorkForce, pot fi încorporaţi algoritmi ce permit structurarea informaţiei ce ajunge către bancă într-un format nestandardizat, cum ar fi un email sau un mesaj trimis printr-un formular web. Soluţia implică doar costul de implementare pentru bancă, în calitate de client al Future WorkForce şi va fi integrată în toate sistemele operaţionale ale respectivei instituţii bancare. Demo-uri privind această soluţie sunt disponibile la cerere", notează reprezentanţii start-up-ului.

Future WorkForce a pus gratuit la dispoziţia mediului de business şi o soluţie prin care activitatea de Resurse Umane de eliberare a adeverinţelor pentru angajaţii care trebuie să se deplaseze la muncă este preluată de către un robot.

Compania subliniază faptul că automatizarea acestui proces eficientizează timpul alocat cu peste 90%, iar soluţia este utilă în special companiilor cu cel puţin 30 de angajaţi sau a celor cu echipe mai mici, dar în cazul cărora adeverinţa trebuie actualizată foarte des.

În portofoliul Future WorkForce sunt disponibili roboţi care automatizează şi alte procese din zona de resurse umane, printre care o soluţie care face preselecţia CV-urilor candidaţilor cu profil de LinkedIn pe baza unor cerinţe predefinite ale postului şi o alta care operează modificări ale contractelor de muncă din cadrul Registrului General de Evidenţă a Salariaţilor.

Printre cei peste 25 de clienţi ai companiei se găsesc cele mai importante bănci din România, companii de asigurări şi telecom.

Future WorkForce este cel mai mare One-Stop-Shop pentru automatizarea anumitor activităţi din cadrul companiilor, pornind de la identificarea acestor procese, la îmbunătăţirea şi prioritizarea lor, până la dezvoltarea şi implementarea roboţilor respectivi. Compania se bazează pe dezvoltarea şi implementarea RPA, dar şi pe furnizarea de soluţii complementare UiPath în zona inteligenţei artificiale (AI) şi servicii de business intelligence şi consultanţă.

Înfiinţată în 2012, în România, UiPath a dezvoltat prima dată un web browser destinat consumatorilor, dar a renunţat după ce şi-a dat seama că tehnologia sa poate fi folosită ca un ajutor robotic pentru multe sarcini repetitive.

În 2018, compania a obţinut o finanţare de 153 de milioane de dolari, o dovadă a ascensiunii rapide a companiei în poziţia de lider în automatizarea proceselor de business, potrivit Reuters. Investiţia va fi utilizată de UiPath pentru a extinde birourile companiei în Europa, SUA şi Asia.

Firma a fost evaluată în urma acestei investiţii la 1 miliard de dolari şi a devenit primul "unicorn" românesc. În 2017, UiPath şi-a mutat sediul la New York pentru a fi mai aproape de baza sa de clienţii corporate. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

2 „Na, că ți-am arătat și țâțele de bucurie”

3 Hm! Pe asta o știați?

4 Voi ați citit ce scrie Rareș Bogdan despre „documentul” cu Simion?

5 Văduva lui Prigoană, Mihaela Botezatu, i-a dat o veste proastă Adrianei Bahmuțeanu: „Copiii nu vor să o vadă”