Un profesor din Suedia a dat ca temă elevilor să planifice un atac terorist în care să ucidă cât mai mulți civili nevinovați folosind arme chimice sau biologice
Un profesor de liceu din Suedia a fost suspendat după ce le-a dat elevilor ca temă să planifice în detaliu un atac terorist. Elevii de liceu din Jönköping au fost rugați să-și imagineze că sunt un terorist care plănuiește un atac. Lor li s-a recomandat să utilizeze chimic sau biologic.
Misiunea lor era să omoare cât mai mulți civili nevinovați. Sarcina i-a încurajat pe elevi să planifice atent atacul. Ei au avut libertatea să aleagă ce agent vor folosi și cum îl vor elibera. Tinerii au putut să-și aleagă locația pentru numărul maxim de victime și ora optimă la care să aibă loc atacul. Tema a fost stabilită în timpul unei lecții de engleză. Elevii și-a manifestat disconfortul față de curricula obișnuită și au vorbit despre propriile lor preocupări, citează R3Media.
Autoritatea educațională responsabilă de conducerea școlii a descris lecția ca fiind atât inadecvată, cât și insensibilă. Profesorul responsabil a fost suspendat în așteptarea unei anchete. „A fost un profesor care a dat o temă în care elevii ar descrie teoretic un atac terorist. Așa a fost percepută", a spus responsabilul pe educație din Jönköping.
El a adăugat că decizia de a stabili sarcina într-o perioadă „cu un nivel ridicat de amenințare teroristă" a fost „extrem de nesăbuită". Profesorul în cauză s-a opus suspendării și a insistat că raționamentul temei a fost denaturat. Așa cum a menționat ziarul suedez Aftonbladet, el a susținut că aceasta nu a fost o glorificare a terorii, ci o sarcină care evidențiază cât de nepotrivite sunt astfel de acte.