Un producător de bere bavarez a fost nevoit să retragă o "bere nazistă" de pe piața germană

Un producător de bere bavarez a fost nevoit să retragă o "bere nazistă" de pe piața germană

Un producător de bere bavarez a fost nevoit în cursul acestei săptămâni să retragă de pe piața germană o bere botezată "Închiderea granițelor", acuzată că recurge la simboluri naziste pentru a critica afluxul masiv de refugiați în Germania, relatează miercuri AFP.

Fabrica de bere Roehrl cu sediul în Straubing (nord-est de Munchen) și-a cerut scuze fiindcă a "șocat", respingând orice apropiere de extrema dreaptă.

Pe eticheta berii scrie că "patria are nevoie de bere", iar pe spate sunt trecute cuvintele "Protecție", "Păstrare", "Apărare", "Disciplină", "Credință" sau "Sinceritate". În actualul context marcat de migrație, numele berii — Închiderea granițelor — evocă barierele ridicate de unele țări europene pentru a se proteja de fluxul de solicitanți de azil. El trimite și la cererile repetate ale conservatorilor bavarezi de închidere a granițelor germane, în condițiile în care Bavaria, aflată la frontiera cu Austria, este în prima linie de primire a migranților care vin din Balcani. Germania a primit în 2015 peste un milion de solicitanți de azil.

Capsula sticlei are imprimat un cap de mort, amintind de unitățile SS care aveau ca simbol un craniu uman.

Studenți de la o universitate locală au făcut un apel la boicotarea băuturii, considerată pe rețelele de socializare "bere nazistă". Ei au incriminat și prețul sticlei, de 0,88 de euro, susținând că el evocă numărul 88, utilizat drept cod în mediile naziste pentru desemnarea salutului hitlerist, H fiind a opta literă a alfabetului, iar HH însemnând "Heil Hitler". Mai mult, și data expirării, 9 noiembrie, ar trimite la marele pogrom din Noaptea de Cristal (9 noiembrie 1938).

Nu sunt decât coincidențe, susține producătorul de bere, conform căruia prețul berii se schimbă la adăugarea taxelor de vânzare, iar data este stabilită de calculator. "Nu aveam nimic de-a face cu extrema dreaptă", a declarat agenției DPA patronul Roehrl, Frank Sillner.

Potrivit lui, ideea fabricării acestei beri a apărut în cursul unor discuții desfășurate în urmă cu câteva luni, în plină criză a refugiaților. "Am vrut să insistăm pe tradițiile bavareze bune și pozitive", să amintim că, "în pofida dorinței noastre de a ajuta, nu trebuie să uităm ceea ce face Bavaria noastră bună și frumoasă", a subliniat Sillner la postul de radio BR.

AGERPRES/ (AS — autor: Lelia Bretan, editor: Codruț Bălu, editor online: Anda Badea)


Citește și:

populare
astăzi

1 O imagine cât o mie de cuvinte...

2 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

3 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

4 Citiți asta și apoi aruncați la coș sondajele mincinoase care-l dau pe Simion în turul doi

5 Încă o familie de „obscuri” cu avere uriașă