Un nou zbor-test reuşit de racheta dezvoltată de patronul grupului Amazon în domeniul turismului spaţial
Compania spaţială americană Blue Origin, creată de CEO-ul grupului Amazon, Jeff Bezos, a reuşit marţi un nou zbor-test al rachetei sale destinate turismului spaţial, însă nu a anunţat data la care va avea loc primul său zbor cu pasageri, informează AFP.
Capsula New Shepard a fost propulsată deasupra limitei cu spaţiul de o mică rachetă reutilizabilă, care a revenit cu succes pe Terra realizând o aterizare pe verticală. Acesta a fost cel de-al şaptelea zbor consecutiv al vehiculului spaţial.
Capsula, care va găzdui într-o bună zi până la şase pasageri, a atins altitudinea de 107 kilometri, potrivit datelor preliminare.
Apoi, capsula a revenit pe sol aterizând într-un nord de praf într-un deşert aflat în partea vestică a statului Texas, după ce coborârea ei a fost încetinită de paraşute. Durata totală a zborului a fost de 10 minute şi 15 secunde.
Blue Origin a prezentat recent interiorul capsulei: şase locuri, scaune rabatabile la orizontală, instalate în proximitatea unor hublouri mari, şi un interior cu sisteme de iluminare discretă, înzestrat cu multe camere video care vor imortaliza cele câteva minute pe durata cărora viitorii turişti spaţiali vor pluti în habitaclu pentru a admira curbura Pământului.
În vara acestui an, principalul concurent al companiei Blue Origin, compania Virgin Galactic, a prezentat la rândul ei interiorul propriei capsule, care a fost creată pentru a transporta pasageri privaţi, timp de câteva minute, la frontiera cu spaţiul.
Însă niciuna dintre cele două companii nu a anunţat deocamdată data la care vor începe să opereze zboruri comerciale, aşteptate de mai mulţi ani.
În aşteptarea acelui moment, Blue Origin oferă clienţilor săi un fel de "banc de probă" pentru o serie de echipamente spaţiale: marţi, racheta sa a permis testarea unor aparate şi dispozitive care sunt pe cale de a fi dezvoltate de NASA pentru a îi ajuta pe viitorii astronauţi să coboare în condiţii de siguranţă pe Lună. AGERPRES