Un mecanic de tren din Japonia şi-a dat în judecată angajatorul după ce a fost amendat cu 0,43 euro
Un mecanic de tren din Japonia şi-a dat în judecată angajatorul care i-a reţinut 56 de yeni (0,43 euro) din salariu drept penalizare, după ce a provocat o întârziere de un minut în sistemul feroviar nipon recunoscut pentru punctualitatea sa, a anunţat joi compania, relatează AFP.
Mecanicul de tren a depus o plângere la începutul acestui an împotriva West Japan Railway Company (JR West), una dintre cele mai importante companii de transport feroviar din Japonia, care l-a amendat pentru o greşeală profesională - o întârziere de un minut - în iunie 2020, a informat cotidianul Yomiuri Shimbun.
El pretinde despăgubiri de 2,2 milioane de yeni (16.815 euro) pentru prejudiciul moral cauzat de acest calvar, a spus ziarul.
Bărbatul a trebuit să manevreze un tren fără călători către o linie secundară din gara Okayama din vestul Japoniei, însă a greşit peronul. Această eroare a condus la o întârziere în schimbarea mecanicului de locomotivă, iar trenul a părăsit gara şi a ajuns la depou cu un minut mai târziu decât era prevăzut.
Societatea feroviară a declarat că reţinerea din salariu este justificată, susţinând că în acest timp nu s-a efectuat nicio activitate.
"Motivul pentru care acest caz a ajuns în instanţă se datorează unei diferenţe a modului de interpretare" a cauzei întârzierii, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al JR West, menţionând că compania a aplicat regula sa "fără muncă, fără plată".
La rândul său, salariatul susţine că întârzierea în cauză este o eroare umană minoră şi nu o absenţă în timpul programului său de lucru.
Sistemul feroviar japonez, renumit pentru eficienţa şi punctualitatea sa, este menţionat cu regularitate drept exemplu în întreaga lume. AGERPRES