Un fost consilier OceanGate a declarat că submersibilul Titan a încercat să ajungă la suprafață înainte de a face implozie

Un fost consilier OceanGate a declarat că submersibilul Titan a încercat să ajungă la suprafață înainte de a face implozie

Submersibilul Titan al companiei OceanGate și-a pierdut balastul și a încercat să urce cu câteva momente înainte de a dispărea, ceea ce înseamnă probabil că cele cinci persoane aflate înăuntru abandonau deja scufundarea când a făcut implozie, a declarat un fost consilier al companiei.

Submersibilul Tinan a făcut implozie

Submersibilul Tinan a făcut implozie

Rob McCallum, un consultant de expediții care a oferit anterior consultanță OceanGate în materie de marketing și logistică, a declarat pentru The New Yorker că a primit primele rapoarte despre ultima scufundare fatală a Titanului, scrie news.yahoo.com.

"Raportul pe care l-am primit imediat după eveniment - cu mult timp înainte de a fi depășit termenul - a fost că submarinul se apropia de 3.500 de metri", a declarat el pentru Ben Taub de la The New Yorker.

McCallum a spus că submersibilul "a pierdut greutăți", ceea ce înseamnă că scufundarea a fost anulată , iar apoi a pierdut comunicarea cu nava mamă.

McCallum este cofondatorul companiei de expediții de aventură EYOS Expeditions. El a condus anterior scufundări la epava Titanicului și în alte locuri de mare adâncime. Dar nava sa, spre deosebire de cea a OceanGate, este un submersibil aprobat pentru a atinge adâncimi extreme de către societatea de clasificare marină DNV.

El a fost în contact regulat cu Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate, la un moment dat, și a vizitat atelierul OceanGate, conform The New Yorker, și este cel puțin a doua persoană care a declarat public până acum că Titanul a încercat probabil să urce înainte de a face implozie.

Regizorul de film James Cameron a declarat, de asemenea, la 24 iunie, pentru ABC News că a auzit din "interiorul comunității" că Titanul și-a pierdut greutățile și că cei de la bord "încercau să gestioneze o situație de urgență".

Nava a pierdut contactul cu nava-mamă pe 18 iunie, la aproximativ o oră și jumătate de la începerea călătoriei sale care transporta cinci persoane spre epava Titanicului, aflată la aproximativ 13.000 de metri sub apă.

La o asemenea adâncime, Titanul a făcut probabil implozie cu o forță atât de mare încât cei aflați înăuntru au fost uciși instantaneu, fără a avea timp să realizeze că fuzelajul s-a prăbușit.

Autoritățile încă investighează implozia și, în prezent, nu se știe exact cât de conștienți erau cei cinci pasageri de pericolul iminent sau dacă au fost avertizați în prealabil cu privire la eșecul fuselajului.

Dar relatările lui Cameron și McCallum despre cronologia scufundării indică faptul că cel puțin o persoană de la bord a descoperit în prealabil - din motive încă necunoscute - că ceva nu mergea bine și a ales să anuleze călătoria.

Rush pilota submersibilul în acel moment și era probabil responsabil de scufundare.

OceanGate a anulat anterior scufundările Titan din cauza unor probleme precum pierderea unuia dintre sistemele de propulsie ale submersibilului sau desprinderea mai multor plutitoare de navă. Compania a anulat mai multe scufundări ale Titanului decât a finalizat, potrivit The New York Times.

De asemenea, Titan ar fi întâmpinat în mod regulat probleme, cum ar fi defecțiuni la baterie și la sistemul de balast, potrivit foștilor pasageri.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri