Un avion utilitar s-a prăbuşit în judeţul Brăila. Pilotul a murit

Un avion utilitar s-a prăbuşit în judeţul Brăila. Pilotul a murit

Un avion utilitar s-a prăbuşit, sâmbătă dimineaţă, într-o orezărie din judeţul Brăila, în apropierea localităţii Stăncuţa, două persoane fiind rănite şi transportate cu ambulanţele la Spitalul Judeţean din Brăila. Pilotul avionului utilitar prăbuşit sâmbătă în judeţul Brăila, care avea politraumatisme, a murit, el intrând în stop cardio-respirator înainte de a fi preluat de un elicopter pentru a fi adus la Spitalul de Urgenţă Floreasca din Capitală, a declarat pentru MEDIAFAX secretarul de stat Raed Arafat.

Medicii de la Spitalul Judeţean din Brăila au decis transferarea pilotului la Spitalul Floreasca din Capitală, iar pentru preluarea acestuia a fost trimis un elicopter al Ministerului Afacerilor Interne, însă bărbatul a suferit un stop cardio-respirator. Echipajul medical care trebuia să îl aducă la spitalul din Capitală a încercat resuscitarea pilotului, însă fără rezultat, a precizat Raed Arafat.

Copilotul avionului utilitar de tip Antonov 2 este în continuare internat la Spitalul Judeţean din Brăila.

Ministerul Afacerilor Interne arată, într-un comunicat de presă, că sâmbătă, în jurul orei 07.42, prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost sesizat faptul că un avion utilitar s-a prăbuşit în comuna Stăncuţa, judeţul Brăila.

La scurt timp după producerea accidentului, pilotul şi copilotul avionului utilitar au fost preluaţi cu două ambulanţe, fiind transportaţi, în stare stabilă, la Unitatea Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean Brăila.

Pilotul, în vârstă de 59 ani, avea politraumatisme, iar copilotul, în vârstă de 59 de ani, a suferit traumatisme la torace şi la membrul inferior stâng, care nu îi pun viaţa în pericol, a precizat MAI.

Elicopterul MAI care trebuia să îl preia pe pilot şi să îl aducă de la Brăila la spitalul din Capitală a fost trimis de la Punctul de Operare Aero-Medicală Galaţi.

În urma accidentului aviatic, viceprim-ministrul pentru securitate naţională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a dispus o serie de măsuri, care au fost puse în aplicare prin Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare Integrată. Astfel, la locul accidentului, pompieri, poliţişti şi jandarmi au realizat un dispozitiv de intervenţie pentru asigurarea perimetrului împotriva scurgerilor accidentale de combustibil.

Potrivit colonelului Ştefan Stoian, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Brăila, avionul este de tip Antonov 2 şi a fost închiriat de o firmă din Brăila de la o firmă din Galaţi, cei doi, pilotul şi copilotul, fiind delegaţi de societatea căreia îi aparţine aparatul de zbor.

"Avionul s-a prăbuşit pe un teren agricol, pe o orezărie, din apropierea localităţii Stăncuţa, nu a explodat, nu a luat foc, iar când au ajuns la faţa locului pompierii s-au eliminat toate riscurile. Cei doi au ieşit din aparatul de zbor pe picioarele lor, au fost conştienţi, au cooperat cu personalul medical. Avionul a fost avariat în partea din faţă, aripi, motor, în timp ce partea din spate nu a suferit avarii, acolo fiind şi substanţa ce urma să fie împrăştiată pe câmp", a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Ştefan Stoian.

Conform sursei citate, la locul accidentului se desfăşoară o anchetă complexă, urmând a fi stabilite cauzele care au dus la prăbuşirea avionului.

"La faţa locului sunt echipaje ale ISU, Poliţie, Jandarmerie, reprezentanţi ai Primăriei Stăncuţa şi un reprezentant al firmei care a închiriat avionul. În zonă bate vântul, însă nu într-atât de tare încât să ducă la prăbuşirea unui avion. Cauzele accidentului urmează a fi stabilite în urma anchetei", a spus Stoian.

Conform unor surse locale, avionul aparţine firmei Pegas din Galaţi şi a fost închiriat de o firmă din Brăila pentru a împrăştia îngrăşământ. În urma verificărilor făcute la faţa locului, s-a constatat că substanţa respectivă nu a fost împrăştiată pe câmp, ci a rămas în buncărul avionului.

Aceleaşi surse spun că avionul de tip Antonov 2, construit înainte de 1980, era în stare bună de funcţionare, iar pilotul are aproximativ 6.000 de ore de zbor.


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”