Ultimele două stații care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4, Laminorului și Străulești, date în circulație

Ultimele două stații care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4, Laminorului și Străulești, date în circulație

Ultimele două stații care lipseau pentru finalizarea Magistralei 4 - Laminorului și Străulești - au fost inaugurate oficial vineri, încadrându-ne în termenul pe care l-am înaintat la preluarea mandatului, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la deschiderea celor două stații de metrou.

"După lungul șir de promisiuni care au fost făcute anul trecut de Guvernul tehnocrat — și am fost în contact apropiat cu mulți bucureșteni care erau dezamăgiți și nu credeau că vom inaugura cele două stații în acest an — iată că astăzi am deschis oficial stațiile Laminorului și Străulești, ultimele două stații care, practic, lipseau din finalizarea Magistralei 4. Este un proiect mult așteptat, un proiect în care domnul director (Marin Aldea, directorul general al Metrorex — n.r.) a reușit să se încadreze în termenul pe care i l-am dat la începutul mandatului, pentru că, anul trecut, când s-a dorit deschiderea, nici măcar nu erau încheiate contractele pentru detectoarele de incendiu, pentru toate căile de comunicații care duc la circulația în siguranță a pasagerilor, acesta fiind unul dintre mijloacele cele mai sigure și mai rapide și în siguranță pe care îl pot folosi bucureștenii", a spus ministrul.

El a precizat că Magistrala 4 face legătura între sectorul 1 Bucureștii Noi și Gara de Nord, are o lungime de 1,9 kilometri, iar valoarea proiectului a fost de 421 milioane de euro. Capacitatea de transport a fost estimată la 50.000 de călători pe oră și sens.

Pe acest tronson de metrou vor circula garnituri vechi, produse de Întreprinderea de Vagoane Arad.

"Se va circula pe acest tronson cu trenuri Astra IVA la un interval de 8 minute. După cum știți, a fost o procedură lansată pentru achiziționarea de material rulant, care a fost contestată de o companie care a participat la licitație. CNSC s-a pronunțat și a spus că putem anula licitația și porni una nouă, însă, din păcate, aceeași firmă care a contestat a atacat și decizia CNSC și suntem blocați în instanță", a precizat Răzvan Cuc.

La rândul său, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a dat asigurări că aceste trenuri vor funcționa în condiții de siguranță și vor fi înlocuite în timp.

"Ele funcționează în condiții de siguranță. Vagoanele au fost modernizate, au fost updatate și la momentul acesta funcționează pe această magistrală de metrou. Avem în parc 15 trenuri modernizate. Dând în exploatare și aceste două stații, vor funcționa 56 de trenuri IVA care au toate agrementările și echipamentele în regulă. Sunt foarte vechi, ele vor fi schimbate și vor fi înlocuite odată cu implementarea proiectului Linia 6 de metrou. Au fost curățate și igienizate în interior", a precizat Aldea.

Bucureștenii pot circula începând de vineri, 31 martie, între cele două stații de metrou, Laminorului și Străulești, din cadrul Magistralei 4. Racord 2. Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) — Străulești.

Proiectul pornește de la stația existentă Parc Bazilescu, dată în exploatare în anul 2011, și continuă către stația Laminorului, urmată de stația Străulești. Legătura dintre stații se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulație.

"Se va circula în sistem pendulă. Racordul se face din stația 1 Mai", a mai spus Marin Aldea.

În cadrul proiectului de investiții Magistrala 4. Racordul 2, se regăsește și secțiunea 'Depoul și Parcarea Străulești (Park&Ride)'. Lungimea totală a secțiunii este de 2,1 kilometri.

"Parcarea va fi gata în semestrul I din 2018", a subliniat directorul general al Metrorex.

Valoarea totală reactualizată conform devizului general este de 1,115 miliarde de lei.

Prin punerea în funcțiune a Magistralei 4 de metrou se realizează facilitarea legăturii între sectorul 1 Bucureștii Noi, zona Parc Bazilescu (PS Zarea) — Străulești și centrul orașului. Locuitorii zonei vor beneficia de un mijloc de transport rapid, confortabil și sigur, respectiv de o linie de transport cu metroul ce oferă o viteză comercială de 36 km/h, la un interval optim de circulație între trenuri.

Stația de metrou Laminorului este amplasată în cartierul Străulești din București, la intersecția bulevardelor Laminorului și Bucureștii Noi, într-o zonă cu un potențial ridicat de dezvoltare. Stația este prevăzută cu patru accesuri dotate cu scări fixe, escalatoare și lifturi.

Stația de metrou Străulești este o stație de capăt și totodată este prima stație de metrou ce va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al municipiului București (metrou, transport public suprateran, transport auto personal).

Stația Străulești și Park&Ride-ul vor ajuta la fluidizarea transportului de suprafață preluat din localitățile învecinate (Mogoșoaia, Buftea), unde se constată o creștere semnificativă a populației.

AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”