ULTIMĂ ORĂ/Ministrul Justiției a scos la concurs funcțiile din eșaloanele 2 și 3 din marile parchete

ULTIMĂ ORĂ/Ministrul Justiției a scos la concurs funcțiile din eșaloanele 2 și 3 din marile parchete

Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, a scos la concurs 10 funcții din eșaloanele 2 și 3 din marile parchete, potrivit unui  anunț al MJ . Posturile scoase la concurs sunt următoarele:

  1. Prim-adjunct al Procurorului General. Acum, funcția e deținută de Laura Oprean, însă mandatul ei expiră la 30 de decembrie. A fost în trecut adjuncta lui Daniel Morar la DNA.
  2. Adjunct al PG. Acum, postul e ocupat interimar de Horațiu Radu, fost agent al României la CEDO și CJUE. A fost dat afară din Guvern de echipa Dragnea-Vâlcov. ”Mai este un domn la MAE care se opune la tot ce vine de la Guvern”, a declarat Dragnea în 14 mai 2018 cu referire la Horațiu Radu, potrivit unor surse guvernamentale.
  3. Șef Secția urmărire penală și criminalistică din PG. Acum, postul e ocupat de procurorul Romulus Varga, însă mandatul lui expiră la începutul lui ianuarie. Este procurorul criminalist care a obținut condamnarea polițistului Cristian Cioacă pentru uciderea Elodiei, în absența cadavrului. Deși un criminalist foarte bun, Varga nu a performat ca șef de secție, oamenii lui nefăcând aproape nimic notabil în ultimii 3 ani.
  4. Șef al Secției Parchetelor Militare. Acum, postul e ocupat de generalul Gheorghe Cosneanu, însă mandatul lui expiră la începutul lui ianuarie. Numele generalului Cosneanu se leagă de soluționarea dosarelor Mineriadei și Revoluției, dar și de instrumentarea dosarului Revoluției.
  5. Șef Secția Resurse Umane din PG. Acum, funcția e ocupată de interimara Simona Brădiceanu.
  6. Adjunct al DIICOT. Acum, funcția e ocupată interimar de Oana Schmidt Hăineală, fostă șefă a CSM, fost șef al Corpului de control al lui Tudorel Toader și ex-secretar de stat în MJ pe vremea lui Florin Iordache și a ordonanței 13.
  7. Adjunct al DNA. Acum, funcția e ocupată interimar de Mădălina Scarlat.
  8. Al doilea adjunct al DNA. Vacant.
  9. Șef Secția a 2-a din DNA de Combatere a infracțiunilor asimilate corupției. Postul e ocupat acum de Marius Bulancea, însă mandatul lui expiră pe 16 decembrie. Este fost consilier al Laurei Codruța Kovesi și procurorul care a instrumentat dosarul gala Bute în care Elena Udrea a primit 6 ani de detenție efectivă. Executarea sentinței a fost anulată ca urmare a deciziei CCR privind completurile de 5 judecători, însă CJUE a fost chemată se decidă dacă se impune și anularea condamnării.
  10. Șef Secția a I-a a DNA de Combatere a Corupției. Postul a fost ocupat interimar de procurorul Dănuț Volintiru, care între timp s-a pensionat.

Potrivit anunțului MJ, ”procurorii pot depune cereri de înscriere, până la data de 30.12.2019, ora 24.00. Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviurilor se va publica pe pagina de internet a MJ până la data de 14.01.2020, ora 24.00. În perioada 20.01.2020 – 21.01.2020 și 27.01.2020 – 31.01.2020, procurorii participanţi la selecţie vor susţine interviul în faţa Comisiei”, se arată în anunțul MJ.

În 3 februarie 2020, ministrul Justiției va anunța propunerile sale și pe 4 februarie le va trimite la CSM. Urmează ca CSM să dea un aviz consultativ, apoi decizia propriu-zisă va fi luată de președintele României, Klaus Iohannis.

--------------------------

Anunț al Ministerului Justiției cu privire la selecția procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire pentru ocuparea unor funcții de conducere vacante 9 decembrie 2019 @ 20:10

Ministerul Justiţiei organizează, la sediul său din Bucureşti, str. Apolodor, nr.17, sect.5, cod 050741, în perioada 09.12.2019-04.02.2020, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire pentru ocuparea funcţiilor vacante de conducere, respectiv:

  1. Prim adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  2. Adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  3. Procuror șef secție-Secția de urmărire penală și criminalistică al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  4. Procuror șef secție-Secția parchetelor militare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  5. Procuror șef secție-Secția de resurse umane și documentare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  6. Adjunct al Procurorului șef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism;
  7. Adjunct al Procurorului șef al Directiei Nationale Anticoruptie;
  8. Adjunct al Procurorului șef al Directiei Nationale Anticoruptie;
  9. Procuror șef secție - Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție - Direcția Națională Anticorupție;
  10. Procuror șef secție-Secția de combatere a corupției-Direcția Națională Anticorupție.

Selecţia se desfăşoară în condiţiile prevăzute de art.54 alin.(1) și alin.(1)1 din Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a criteriilor de organizare şi desfăşurare a selecţiei procurorilor în vederea efectuări propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art.54 alin.(1) din Legea nr.303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a criteriilor de evaluare a interviului susţinut în cadrul selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art 54 alin.(1) din Legea nr.303/2004, republicată cu modificările şi completările ulterioare, anexat.

Procurorii pot depune cereri de înscriere, până la data de 30.12.2019, ora 24.00, la Direcţia resurse umane a Ministerului Justiţiei din Bucureşti, str. Apolodor, nr.17, sect.5.

Cererile de participare la selecţie vor fi însoţite de următoarele înscrisuri:

  1. dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege;
  2. declaraţiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific. Proiectul va fi încadrat într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi 10 pagini. Planul şi anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spaţiere la 1,5 rânduri;
  4. un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa H.G. nr. 1021/2004;
  5. minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani;
  6. ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie;
  7. orice alte înscrisuri relevante.

Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviurilor se va afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se va publica pe pagina de internet a acestuia, până la data de 14.01.2020, ora 24.00.

În perioada 20.01.2020–21.01.2020 si 27.01.2020 – 31.01.2020, procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în faţa Comisiei de interviu, un interviu constând în:

  1. susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie;
  2. verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare;
  3. evaluarea poziţiei candidatului în raport cu valorile profesiei şi a funcţiei pentru care candidează (integritate, responsabilitate şi răspundere);

Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina de internet a acestuia, la data de 03.02.2020.

Propunerile ministrului justiţiei vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obţinerii avizului acestei instituţii. Ulterior obţinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul Justiţiei înaintează propunerile Preşedintelui României, în vederea numirii în funcţiile de conducere.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcţie de numărul procurorilor înscrişi.

Calendarul estimativ al activităților de organizare și desfășurare a procedurii de propunere a procurorilor pentru numirea în funcțiile de conducere vacante din cadrul PÎCCJ, DNA și DIICOT, este următorul:

  1. Prim adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  2. Adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  3. Procuror șef secție-Secția de urmărire penală și criminalistică al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  4. Procuror șef secție-Secția parchetelor militare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  5. Procuror șef secție-Secția de resurse umane și documentare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;
  6. Adjunct al Procurorului șef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism;
  7. Adjunct al Procurorului șef al Directiei Nationale Anticoruptie;
  8. Adjunct al Procurorului șef al Directiei Nationale Anticoruptie;
  9. Procuror șef secție-Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție-Direcția Națională Anticorupție;
  10. Procuror șef secție - Secția de combatere a corupției - Direcția Națională Anticorupție.
Nr. Crt. Data/Perioadă Activitatea
1 09.12.2019 Afişarea pe site-ul MJ a Anunţului privind declanşarea procedurii de numire în funcţiile de conducere vacante de la PICCJ, DNA şi DIICOT (Prim adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; Adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; Procuror șef secție-Secția de urmărire penală și criminalistică al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; Procuror șef secție-Secția parchetelor militare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; Procuror șef secție-Secția de resurse umane și documentare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; Adjunct al Procurorului șef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism; Adjunct al Procurorului șef al Directiei Nationale Anticoruptie; Adjunct al Procurorului șef al Directiei Nationale Anticoruptie; Procuror șef secție-Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție-Direcția Națională Anticorupție; Procuror șef secție-Secția de combatere a corupției-Direcția Națională Anticorupție).

Transmiterea către PICCJ a adresei MJ privind comunicarea către procurorii din cadrul Ministerului Public a posibilităţii de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcţiilor vacante de conducere.

2 30.12.2019, ora 24:00 Termen limită  pentru depunerea cererilor de înscriere şi a tuturor înscrisurilor prevăzute în Anunţ.
3 14.01.2020, ora 24:00 Afişarea listei procurorilor care îndeplinesc condiţiile de participare la selecţie şi programarea interviurilor.
4 20.01.2020- 21.01.2020/
27.01.2020 - 31.01.2020
Susţinerea interviului.
5  03.02.2020 Afişarea rezultatelor selecţiei.
6  04.02.2020 Transmiterea propunerilor la CSM pentru aviz

Calendarul procedurii la CSM urmează a fi publicat de acesta.

CRITERIILE

de organizare şi desfăşurare a selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art 54 alin. (1) din Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. Selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerilor  de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art 54 alin. (1) și alin. (1)1 din Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se va desfăşura conform următorului grafic:
  1. Publicarea anunţului privind funcţiile de conducere vacante pentru care ministrul Justiţiei urmează să formuleze propuneri de numire şi a modului de desfăşurare a selecţiei;
  2. Depunerea cererilor de înscriere;
  3. Afişarea şi publicarea listei procurorilor participanţi la selecţie care îndeplinesc condiţiile legale de participare, lista cererilor respinse, cu indicarea motivului respingerii (nedepunerea înscrisurilor, neîndeplinirea condiţiei de vechime etc.);
  4. Lista menţionată la lit.c., precum şi programarea interviurilor vor fi anunţate în aceeaşi zi, prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi prin publicarea pe pagina de internet a acestuia;
  5. Analiza şi evaluarea înscrisurilor depuse de către procurorii participanţi la selecţie;
  6. Susţinerea de către procurorii participanţi a unui interviu în faţa Comisiei de interviu. Programarea interviurilor se va face la ore diferite, în ordine alfabetică, în funcţie de numărul procurorilor participanţi. Principalele aspecte ale interviurilor (întrebările şi răspunsurile) vor fi consemnate în scris;
  7. Audierea candidatului se va transmite în direct, audio-video, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, se înregistrează şi se publică pe pagina de internet a ministerului;
  8. Evaluarea de către ministrul Justiţiei a opiniilor membrilor comisiei cu privire la îndeplinirea recomandărilor de către procurorii participanţi la selecţie, în vederea luării deciziei de propunere prevăzute de art.54 din Legea 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. Formularea propunerii/propunerilor motivate de numire în funcţiile de conducere;
  10. Afişarea la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina de internet a acestuia a propunerii/propunerilor motivate de numire în funcţiile de conducere;
  11. Transmiterea propunerii/propunerilor la Consiliul Superior al Magistraturii Secţia pentru procurori, însoţite de înscrisurile depuse de procurorii selectaţi în vederea propunerii de numire în funcţiile de conducere, pentru emiterea avizului;
  12. Transmiterea, de către Consiliul Superior al Magistraturii, ministrului Justiţiei, a avizului privind numirea în funcţiile de conducere;
  13. Transmiterea la Preşedintele României a propunerii de numire în funcţia de conducere prevăzută la art.54 alin.(1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită de avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
  1. Funcţiile de conducere vacante pentru care se iniţiază selecţia, data şi locul interviului, precum şi modul de desfăşurare a selecţiei se aprobă de către ministrul Justiţiei, după care se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi se publică pe pagina de internet a acestuia.
  2. Condiţiile pentru participarea la selecţie sunt cele prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea 303/2004;
  3. Cererile pentru participarea la procedura de selecţie  se depun la Direcţia resurse umane a  Ministerului Justiţiei din Bucureşti;
  4. Procurorii participanţi la selecţie vor susţine în faţa Comisiei un interviu care va fi evaluat conform criteriilor stabilite  în cadrul procedurii. Membrii comisiei pot adresa întrebări procurorului participant la selecţie direct sau prin intermediul ministrului Justiţiei. Membrii  comisiei îşi vor exprima opinia şi pot face recomandări ministrului Justiţiei privind îndeplinirea de către participant a criteriilor de evaluare a interviului.
  5. Ministrul Justiţiei evaluează îndeplinirea/neîndeplinirea de către fiecare procuror participant la selecţie a criteriilor de evaluare a interviului, opiniile /recomandările membrilor comisiei de interviu, precum şi orice înscrisuri depuse de către procurorii participanţi la selecţie şi formulează propunerile motivate de numire pentru funcţiile de conducere cu privire la care s-a desfăşurat procedura de selecţie.
  6. Motivarea propunerii/propunerilor efectuate de către ministrul Justiţiei trebuie să cuprindă o analiză a modului de îndeplinire de către fiecare candidat a criteriilor care vizează procedura de organizare şi desfăşurare a selecţiei, a criteriilor de evaluare a interviului, precum şi temeiurile care au justificat selecţia;
  7. Propunerea/propunerile motivată/motivate de numire în funcţia de conducere, însoţită de înscrisurile depuse de procurorul propus, se transmite, de îndată, Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea emiterii avizului şi se aduce, concomitent, la cunoştinţă publicului, prin afişarea la sediul Ministerului Justiţiei şi publicarea pe pagina de internet a acestuia.
  8. Propunerea de numire în funcţia de conducere prevăzută de art.54 alin.(1) din Legea 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită de avizul Consiliului Superior al Magistraturii se transmite Preşedintelui României în vederea numirii în funcţie a procurorului propus.

CRITERIILE DE EVALUARE

a interviului susţinut în cadrul selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art 54 alin. (1) din Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Cu privire la :

  1. Susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere.

Se vor avea în vedere următoarele:

  • Prezentarea sintetică a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie - se va analiza capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului, precum şi rigoarea informaţiilor furnizate;
  • Identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi în activitatea unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie - se va evalua capacitatea de cunoaştere şi reflecţie a candidatului asupra activităţii unităţii/structurii pentru a cărei conducere participa la selecţie;
  • Propunerea unor soluţii pentru prevenirea şi înlăturarea deficiențelor identificate - se va evalua capacitatea candidatului de a justifica/prezenta modul de implementare a soluţiilor preconizate pentru înlăturarea disfuncţiilor constatate;
  • Compatibilitatea proiectului managerial privind exercitarea atribuţiilor specifice de conducere, întocmit de procurorul care participă la selecţie cu cel al procurorului ierarhic superior, dacă este cazul.

Cu privire la:

  1. Verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare.

Se vor avea în vedere următoarele:

  • Capacitatea de organizare;
  • Asumarea responsabilităților;
  • Rapiditate în luarea deciziilor;
  • Rezistența la stres;
  • Autoperfecționarea;
  • Capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie și planificare pe termen scurt, mediu și lung;
  • Inițiativa în modernizarea managementului unității/structurii;
  • Capacitatea de adaptare rapidă;
  • Capacitatea de relaționare și comunicare;
  • Capacitatea și disponibilitatea de a lucra în echipă și de a colabora cu colegii;
  • Cunoștințe privind comunicarea publică și interpersonală, rezolvarea conflictelor și situațiilor de criză;
  • Cunoștințe de management juridic și judiciar.

Cu privire la :

  1. Evaluarea poziţiei candidatului în raport cu valorile profesiei şi funcţiei pentru care participă la selecţie.

Se vor evalua:

  • Motivaţia candidatului pentru ocuparea unei funcţii în structura/unitatea de parchet pentru care participă la procedura de selecţie;
  • Atitudinea candidatului faţă de valorile profesiei şi funcţiei de conducere (integritate, responsabilitate şi răspundere) ;
  • Aprecieri personale ale candidatului asupra nivelului de integritate, responsabilitate şi răspundere din cadrul sistemului judiciar, propuneri şi soluţii pentru creşterea încrederii cetăţenilor în justiţie.

Timpul de susținere a proiectului pentru exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere:  30 minute.

Timpul pentru întrebări și răspunsuri: 1 oră.

COMISIA DE INTERVIU

Este  formată din:

  1. Președintele comisiei:
  • Ministrul Justiției;
  1. Membrii comisiei:
  • Secretari de stat ai Ministerului Justiției;
  • Un procuror (care a urmat cursuri de management și organizare instituțională), desemnat de Secția de procurori a Consiliului Superior al Magistraturii;
  • Un reprezentant al Institutului Național al Magistraturii, desemnat de către directorul Institutului Național al Magistraturii;
  • Un specialist în management, organizare instituțională și comunicare, desemnat de Academia de Studii Economice – Facultatea de management, București;
  • Un psiholog (desemnat dintre psihologii Consiliului Superior al Magistraturii);
  • Un consilier al ministrului justiției.


Citește și:

populare
astăzi

1 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

2 O imagine cât o mie de cuvinte...

3 Citiți asta și apoi aruncați la coș sondajele mincinoase care-l dau pe Simion în turul doi

4 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

5 Încă o familie de „obscuri” cu avere uriașă