Un avion de cercetare radioelectronică de tip Boeing RC-135W Rivet Joint aparținând aviației regale britanice a îndeplinit o misiune de tip ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) deasupra acvatoriului Mării Negre.
Aeronava, cu numărul de înregistrare ZZ665 și indicativul radio RRR7218, a decolat din Marea Britanie (probabil de la Baza Aeriană Wadington) și a ieșit deasupra Mării Negre de pe teritoriul României. Aceasta a evoluat la o altitudine de aproximativ 8.200 de metri, într-un raion situat la est de Varna, respectiv sud-est de Sevastopol (la limita FIR Sevastopol).
Trebuie precizat faptul că zborul avionului de cercetare britanic nu a reprezentat un fapt neobișnuit, acesta desfășurându-se într-o zonă folosită destul de des de aeronavele britanice și de dronele de cercetare strategică ale SUA și NATO după declanșarea invaziei militare ruse în Ucraina.
Atipic este însă faptul că aeronava britanică a fost escortată, în premieră, de două avioane de vânătoare britanice de tip Eurofighter Typhoon FGR.4.
Cele două avioane, cu numerele de înregistrare ZK351 și ZK362 și indicativele radio PSYCHO61 și PSYCHO62, au decolat de la Baza Aeriană Akrotiri din Cipru. Acestea au efectuat o realimentare în aer pe coasta de est a României cu ajutorul unui avion-cisternă britanic de tip Airbus KC2 Voyager. Acesta din urmă a avut numărul de înregistrare ZZ343 și indicativul radio KK31 și a decolat tot din Cipru.
Întreaga misiune britanică a fost supravegheată din aer de un avion AWACS din cadrul NATO de tip Boeing E-3A Sentry. Aeronava, cu numărul de înregistrare LX-N90451 și indicativul radio NATO06, a decolat de la Baza Aeriană Geilenkirchen din Germania. Aceasta a evoluat în cerc în apropierea Deltei Dunării.
Probabil că, misiunea desfășurată de Forțele Aeriene ale Marii Britanii cu sprijinul NATO a vizat identificarea forțelor și mijloacelor rusești din Regiunea Mării Negre și descurajarea unei eventuale escaladări a situației de securitate din zonă.