Ucraina are nevoie de piloți străini, după modelul Escadrilei franceze Lafayette și Tigrilor Zburători din cele două războaie mondiale

Ucraina are nevoie de piloți străini, după modelul Escadrilei franceze Lafayette și Tigrilor Zburători din cele două războaie mondiale

O Legiune Zburătoare Străină ar putea fi cea mai bună șansă a Ucrainei. La fel ca Escadrila franceză Lafayette din Primul Război Mondial sau Tigrii Zburători din al Doilea Război Mondial din China, piloți străini voluntari ar putea avea un impact semnificativ asupra războiului, susține în publicația Kyiv Post Jeffrey Fischer, fost pilot în U.S. Air Force.

.

f 16

La peste doi ani de la solicitările Kievului, Secretarul de stat al SUA Antony Blinken a anunțat miercuri că avioanele de luptă F-16 sunt în drum spre Ucraina din Danemarca și Țările de Jos chiar în acest moment, adăugând că vor zbura pe cerul Ucrainei în această vară, relatează Reuters.

Penurie de piloți

Blinken, vorbind la un eveniment în marginea summitului NATO de la Washington, a declarat că un pachet incredibil de robust pentru Ucraina va fi dezvăluit în următoarele două zile, care va construi o punte clară și puternică pentru aderarea Ucrainei la NATO.

„De asemenea, sunt încântat să anunț că, în timp ce vorbim, este în curs de desfășurare transferul avioanelor F-16, care vin din Danemarca, care vin din Olanda”, a spus Blinken.

„Și acele avioane… vor zbura pe cerul Ucrainei în această vară pentru a se asigura că Ucraina poate continua să se apere eficient împotriva agresiunii ruse”.

De altfel, cu câteva momente înainte de anunțul lui Stoltenberg, președintele ucrainean Volodimir Zelenski a spus că se așteaptă ca miercuri să fie luate decizii cu privire la mai multe livrări de avioane F-16 către Ucraina.

Astăzi continuăm să lucrăm la Washington. Va exista, în special, o decizie cu privire la F-16 foarte curând. Creștem numărul de aeronave disponibile pentru Ucraina”, a spus el într-o adresă video publicată pe Telegram în timpul unui summit NATO.

Dar, în timp ce Ucraina se pregătește să primească avioane F-16, există un deficit flagrant de piloți. Forțele aeriene ucrainene vor primi în curând aproximativ 60 de aeronave și au doar 15-20 de piloți pregătiți. 60 de aeronave ar necesita în mod tradițional 90-120 de piloți pentru a maximiza eficiența flotei. Pentru ca Ucraina să valorifice întregul potențial al acestor aeronave, va avea nevoie de piloți... și va avea nevoie de ei rapid. Având în vedere că SUA au respins cererea lui Zelenski de a acorda prioritate piloților ucraineni în școala americană de F-16 pentru piloți străini, rămâne întrebarea: de unde va obține Ucraina mai mulți piloți, se întrebă Fischer.

Administrația Biden se teme

O opțiune ar fi o Legiune zburătoare străină. Este poate cea mai bună și ultima șansă pentru Ucraina. La fel ca Escadrila franceză Lafayette din Primul Război Mondial sau Tigrii Zburători din al Doilea Război Mondial în China împotriva Japoniei, voluntari din SUA au fost și pot fi mobilizați rapid pentru a avea un impact semnificativ într-un război. Ideea unei Legiuni Zburătoare Străine nu este nouă. Și alți analiști militari și jurnaliști eu vehiculat ideea cu mult timp în urmă; cu toate acestea, administrația SUA nu a fost receptivă la idee. În mod dezamăgitor, informațiile sugerează că Washingtonul a luat chiar măsuri active pentru a zădărnici un astfel de efort pe care Ucraina a încercat să îl promoveze.

Potrivit unui angajat bine plasat al guvernului SUA, care dorește să rămână anonim, Washingtonul a informat Ucraina că orice pilot american recrutat de Kiev pentru o astfel de misiune riscă să își piardă cetățenia americană.

În mod interesant, dacă Ucraina ar înființa o Legiune Zburătoare Străină și un pilot american s-ar alătura acesteia, nu ar fi primul american care ar lupta în Ucraina. Potrivit lui Malcolm Nance, membru al legionarilor internaționali ai armatei ucrainene și fost analist de contraterorism și informații , sute de americani au servit în Ucraina.

Majoritatea au servit în batalioanele Legionarilor Internaționali. Fiecare este sub contract și cu armata ucraineană. Nance afirmă, de asemenea, că legile împotriva unei astfel de acțiuni sunt neclare. "Unii oameni citează codul american 401(c) din Legea cetățeniei din 1940, dar acesta nu a fost niciodată pus în aplicare".

Această lege prevede că "cetățenii americani își vor pierde cetățenia dacă servesc în forțele armate ale unui stat străin, cu excepția cazului în care acest lucru este autorizat în mod expres de legislația americană și numai dacă cetățeanul american a avut sau a dobândit cetățenia statului străin".

A sugera că piloții americani riscă să își piardă cetățenia în condițiile în care sute de alți americani au luptat și, în mod tragic, unii au murit, este, în cel mai bun caz, lipsit de onestitate. Prin urmare, s-ar părea că presupusele comentarii ale Ambasadei SUA la Kiev care amenințau cu pierderea cetățeniei ar fi putut fi o tactică de intimidare. Din punct de vedere juridic, un soldat veteran american care luptă în Ucraina seamănă foarte mult cu un pilot care pilotează un F-16 fabricat în SUA, scrie fostul pilot american.

În 1940, președintele Roosevelt a sprijinit în mod clar Tigrii Zburători. De fapt, sub autoritatea lui Roosevelt, Chennault ( fost un aviator militar american, cunoscut pentru conducerea „Tigrilor Zburatori” și a Forțelor Aeriene Naționaliste Chineze în al Doilea Război Mondial) a recrutat 80 de piloți. În mod clar, Roosevelt a fost dispus să își asume riscul, în timp ce mulți sugerează că Biden nu este dispus.

Riscuri pentru piloți

Ron Farkas, fost membru al Biroului de cooperare în domeniul apărării din Polonia și, în prezent, director executiv al PlusOps (o companie contractantă în domeniul apărării) din Varșovia, are o perspectivă unică asupra războiului și oferă următoarele explicații: "Este foarte clar că SUA sunt extrem de îngrijorate de posibilitatea ca un pilot civil american să fie doborât sau capturat de Rusia".

Un astfel de scenariu nu poate fi exclus în război, dar era clar un risc pe care Roosevelt a fost dispus să și-l asume. Conform Warbird's Forum, 17 Tigri Zburători au fost uciși sau au dispărut în acțiune. Japonezii au capturat patru și, deși nu erau în mod legal prizonieri de război (PoW) conform Convenției de la Geneva, rapoartele sugerează că au fost tratați ca atare. La fel ca Roosevelt, președintele Wilson a fost, de asemenea, dispus să înfrunte furtuni diplomatice și politice similare pentru a se asigura că Franța avea resursele de război atât de necesare. Germania a exercitat presiuni imense asupra președintelui Wilson cu privire la piloții americani care zburau pentru Franța, fapt juxtapus poziției de neutralitate a Americii față de război. Cu toate acestea, Wilson a rămas ferm, permițând piloților americani să lupte pentru Franța, dintre care nouă au fost uciși.

Din fericire pentru președintele Biden, nu este prea târziu. Războiul din Ucraina încă face ravagii și niciuna dintre părți nu pare aproape de victorie. La fel ca Wilson în 1916 și Roosevelt în 1940, președintele Biden ar trebui să permită Ucrainei să înființeze o Legiune Zburătoare Străină, menținând în același timp o "poziție de neutralitate" fermă. Și, la fel ca ceilalți doi președinți pe timp de război, el ar trebui să dețină în mod agresiv narațiunea spațiului informațional, suține Fischer.

Indiferent de ceea ce spune Moscova, Rusia a început cel de-al treilea război mondial cu mult timp în urmă, printr-o ardere lentă, începând cu conflictul din Republica Moldova, apoi Georgia, Crimeea, Lugansk, Donețk, doborârea MH17, apoi Kiev". Capitolul referitor la cine îl va încheia nu a fost încă scris. După cum spunea Churchill, "americanii vor face întotdeauna ceea ce trebuie, numai după ce au încercat orice altceva". Poate că acum este momentul lui Biden, conchide Jeffrey Fischer, fost pilot american, în Kyiv Post.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 O imagine cât o mie de cuvinte...

2 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

3 Încă o familie de „obscuri” cu avere uriașă

4 Citiți asta și apoi aruncați la coș sondajele mincinoase care-l dau pe Simion în turul doi

5 „Are 36 de kilometri și nu mai pornește, vă vine să credeți?”