Turiștii care vizitează Marele Zid Chinezesc pot primi acum mâncare la pachet livrată de drone

Turiștii care vizitează Marele Zid Chinezesc pot primi acum mâncare la pachet livrată de drone

Turiștii înfometați care fac drumeții pe Marele Zid Chinezesc își pot primi acum prânzul livrat – din aer, relatează CNN , conform G4Media .

Gigantul chinez Meituan spune că noul său serviciu cu drone, anunțat săptămâna trecută, va aduce mâncare, băuturi și alte bunuri, cum ar fi materiale medicale, clienților dintr-o secțiune îndepărtată a monumentului antic de la periferia Beijingului.

Acesta este primul serviciu cu dronă din capitală, care se adaugă unei afaceri în creștere rapidă de livrare cu drone în China, care este cel mai mare producător și exportator de drone civile de consum din lume. Această industrie a adus confort atât locuitorilor din orașe, cât și celor din zonele rurale greu accesibile.

Traseul dronelor de pe Marele Zid se întinde de pe acoperișul unui hotel din apropiere până la un turn de supraveghere de pe extensia sudică a Badaling, cea mai populară secțiune a fortificațiilor masive care șerpuiesc prin nordul Chinei.

Deschisă anul trecut, extensia, care a păstrat starea de ruină a bastioanelor de pe zid, se confruntă de obicei cu temperaturi de vară sufocante și nu are facilități comerciale.

Aici dronele pot fi de ajutor, potrivit lui Yan Yan, director de afaceri publice al diviziei de drone a Meituan.

„Prin intermediul dronelor, putem face călătorii care durează 50 de minute pe jos în cinci minute și putem livra vizitatorilor articole de ajutor pentru căldură și provizii de urgență”, a declarat ea pentru postul public de televiziune CCTV.

Dronele pot zbura în condiții de vânt moderat și ploaie și pot transporta până la 2,3 kilograme pe călătorie, potrivit Meituan.

Taxa de livrare cu drona este de doar 4 yuani (56 de cenți), la fel ca livrările obișnuite Meituan, a raportat publicația de stat Beijing Youth Daily. Serviciul va prelua comenzi de la 10 a.m. la 4 p.m., după care dronele vor avea sarcina de a transporta gunoiul la stațiile de reciclare, se arată în raport.

Dar dronele au nevoie în continuare de ajutor uman.

Odată ce o comandă este primită, un lucrător Meituan o va ridica de la un magazin din apropiere și o va aduce pe acoperișul hotelului, unde va fi cântărită și ambalată. Un operator atașează apoi pachetul la dronă, care va zbura pe pilot automat până la turnul de supraveghere, unde un alt lucrător așteaptă să îl primească.

Utilizatorii aplicației își pot ridica apoi pachetul de la lucrătorul din turnul de supraveghere.

Afaceri cu zboruri

Serviciile de livrare cu drone s-au extins rapid în China în ultimii ani.

În 2016, gigantul de comerț electronic (JD) a lansat primul test de vehicule aeriene fără pilot (UAV) pentru livrări în mediul rural. Transportând până la 15 kilograme pe o distanță maximă de 20 de kilometri, aceste drone au redus timpii de livrare de la patru ore cu mașina pe drumuri de munte întortocheate la puțin sub 20 de minute, a raportat la acea vreme agenția de presă de stat Xinhua.

În plus față de stimularea logisticii rurale, dronele sunt, de asemenea, din ce în ce mai des utilizate pentru a aduce rapid alimente pentru locuitorii din metropolele Chinei.

Meituan a finalizat prima sa livrare cu drona în centrul tehnologic sudic Shenzhen în 2021. În prezent, compania operează mai mult de 30 de rute cu drone în mai multe orașe, care au gestionat peste 300.000 de comenzi, inclusiv în centrul financiar Shanghai.

Pentru a naviga prin spațiile urbane dense, dronele urmează rute prestabilite de la locurile de lansare – de obicei acoperișuri – la punctele de preluare. În loc să plutească în fața ferestrelor apartamentelor sau birourilor, acestea lasă livrările la chioșcurile din apropierea clădirilor rezidențiale și de birouri, unde clienții își pot ridica comenzile.

Începând de anul trecut, Meituan a înființat, de asemenea, chioșcuri de preluare pentru livrările cu drone în parcurile publice din Shanghai și Shenzhen.

Extinderea serviciilor de livrare cu ajutorul dronelor vine pe fondul unei campanii guvernamentale de dezvoltare a așa-numitei „economii de joasă altitudine”, care se referă la o gamă largă de afaceri axate pe vehicule aeriene civile cu și fără pilot, aflate la o altitudine mai mică de 1.000 de metri.

„Economia de joasă altitudine” a fost identificată ca un nou motor de creștere pentru economia chineză pentru prima dată în raportul de activitate al guvernului central din martie.


Citește și:

populare
astăzi

1 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

2 O imagine cât o mie de cuvinte...

3 Citiți asta și apoi aruncați la coș sondajele mincinoase care-l dau pe Simion în turul doi

4 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

5 Încă o familie de „obscuri” cu avere uriașă