Tudor Chirilă a publicat pe Fb mesajul unei profesoare de română după ce, la Vocea României, a folosit termenul „dihotomie”
Recent, Tudor Chirilă, antrenor la emisiunea Vocea României de la PRO TV, a publicat pe pagina de Facebook mesajul emoționant pe care l-a primit de la o profesoară de liceu.
Cu acordul doamnei profesoare, Tudor Chirilă a redat mesajul pe care l-a primit, menționând în comentariu: ”Am cerut acordul profesorului să public acest mesaj. Mi l-a dat. Mi se pare tare că prin Vocea României pot să contrinui un pic de tot la educație. Și mi se pare tare că există profesori deschiși la o abordare modernă, interdisciplinară”.
În postarea care a strâns peste 11.000 de like-uri și a fost distribuită de sute de persoane, doamna profesoară îi mulțumește lui Tudor Chirilă: ”Vă mulțumesc pentru că, grație dumneavoastră, termenul ”dihotomie” a fost pe deplin înțeles de elevii mei. Și să vă spun cum: studiam o poezie, în care era o metaforă argheziană minunată: ”dacă un altoi de stea putea să prindă pe noroi”. Am întrebat copiii (clasa a IX-a) ce cred ei că ar exprima.
Spre uimirea mea, un elev a spus că se referă la dihotomia ființei umane. L-am întrebat de unde cunoaște sensul termenului. Și mi-a spus că, în cadrul emisiunii Vocea României, ați folosit termenul cu referire la o concuentă care cântase un musical (sau ceva de genul), dar care putea interpreta și rock. A ieșit o minunăție de lecție. De aceea, vă mulțumesc! (un profesor)”.
Fanii lui Tudor Chirilă și ai emisiunii au lăsat comentarii entuziaste la postarea de pe Facebook:
”Superb!”
”Chapeau! Pentru prof și pentru tine”
”De unde rezultă ca modul de predare, pe aria de interes a elevului, are mare impact în înțelegerea termenilor predați. Sper că au văzut cât mai multi profesori această postare:) Urmărim cu drag Vocea, este un bun prilej de a sta împreună în familie. Mulțumim”
Într-un interviu mai vechi , Tudor Chirilă a vorbit despre un rol în educație: ”Mi-aș dori să pot contribui în mod concret la reforma educației în România într-un fel sau altul. Nu știu cum, deocamdată. Probabil asta și de când am făcut copii și a început să mă preocupe mai mult treaba asta, e normal, că țară asta nu se poate salva la toate nivelurile decât începând cu educația. Și că educația este lucrul care poate să salveze sănătatea, de exemplu, și poate să salveze cultura, pentru că un om educat este un om care va face prevenție, se va duce să-și facă analizele în avans, poate va scăpa de niște boli doar pentru că s-a controlat la timp și așa mai departe.
Cultura va fi iubită și va fi valorizată dacă va există educație. Oamenii nu vor mai face credite aiurea și nu se vor arunca în cheltuieli financiare fără să aibă o educație și, în general, educația ar trebui să aibă rostul de a crește un om care să înțeleagă în ce timpuri crește.
Fac lucruri. Încerc să îi forțez pe politicieni să ajungă cumva la un acord de educație, să lase puțin luptele astea oribile și să realizeze că de fapt o să rămânem o țară fără nimic dacă nu avem copii și nu punem copilul în centrul educației. E atât de mult de făcut în zona asta, începând cu educația timpurie până la universitate, încât câteodată îți vine să abdici și să zici ”Băi, nu îmi trebuie asta, mă duc să trăiesc undeva unde lucrurile sunt deja aranjate”.
SURSA: protv.ro