Trenurile ce tranzitează intervalul de staţii Dârste-Timişu de Sus circulă pe un singur fir; linia de contact a fost ruptă

Trenurile ce tranzitează intervalul de staţii Dârste-Timişu de Sus circulă pe un singur fir; linia de contact a fost ruptă

Trenurile care tranzitează Valea Prahovei circulă pe intervalul de staţii Dârste - Timişu de Sus (şi retur) pe un singur fir, prin cuplarea unei locomotive Diesel la fiecare garnitură, deoarece linia de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost ruptă de arborii prăbuşiţi de pe versanţi, blocând gabaritul de liberă trecere, informează joi Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA.

"Această măsură este menţinută în următorul interval orar în care Regionala CF Braşov acţionează cu personal specializat şi cu drezine pantograf pentru tăierea şi
îndepărtarea copacilor prăbuşiţi, înlocuirea componentelor avariate, restabilirea continuităţii firului de contact şi a cablului purtător, ambele rupte, şi efectuarea reglajelor la catenară pe o distanţă de aproximativ 1,5 kilometri. Avariile produse la sistemul de alimentare cu energie electrică, de arbori prăbuşi de pe versanţi pe calea ferată, au impact direct asupra desfăşurării traficului feroviar în condiţii normale, întrucât este necesară ataşarea unei locomotive Diesel pentru tranzitarea zonei afectate pe un singur fir, fiind astfel înregistrate întârzieri în graficul de circulaţie al trenurilor", a explicat purtătorul de cuvânt al companiei, Oana Brânzan.

Tracţiunea Diesel este realizată cu trei locomotive ale operatorului naţional CFR Călători.

Potrivit sursei citate, personalul feroviar specializat intervine la această oră cu drezina pantograf pe întregul interval de la Predeal la Dârste pentru verificarea sistemului de alimentare cu energie electrică, identificarea zonelor unde este întreruptă alimentarea cu energie şi remedierea deranjamentelor, prin înlocuirea componentelor arse (console şi izolatori) şi a firului de contact rupt, intervenţii necesare pentru redeschiderea circulaţiei în condiţii normale, cu locomotive electrice.

Intervenţii pentru remedierea deranjamentelor la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au desfăşurat şi în vestul ţării, între staţiile Băniţa şi Merişor, unde
s-a acţionat cu două drezine pantograf pentru înlocuirea unor componente arse sau topite (consolelor şi izolatorilor) şi a firului de contact rupt. Pe acest interval,
circulaţia feroviară s-a reluat în condiţii normale, la ora 8:40.

"Călătorii sunt rugaţi că în această perioadă, în care sunt anunţate condiţii meteo nefavorabile, să solicite informaţiile referitoare la condiţiile de circulaţie a trenurilor la numărul de telefon 021/9521 - Informaţii CFR - iar pentru verificarea orelor de sosire sau plecare din gările Bucureşti Nord, Timişoara, Iaşi, Braşov şi
Constanţa pot accesa site-ul administratorului infrastructurii feroviare - www.cfr.ro , domeniul camere web - , unde panourile de sosiri/plecări sunt actualizate din minut în minut", a adăugat Oana Brânzan.

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA administrează infrastructura feroviară publică.

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, miercuri, o serie de avertizări Cod galben şi Cod portocaliu de ninsori şi viscol în zonele montane şi submontane, respectiv o informare de vreme rea ce vizează întreaga ţară, care a intrat în vigoare joi dimineaţa. AGERPRES


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…