Trei sferturi dintre consumatori, preocupaţi de modul în care companiile colectează şi folosesc datele personale (studiu)
Un consumator din şapte (72%) declară că este atent la modul în care companiile colectează şi folosesc datele personale, reiese dintr-un studiu comandat de Mastercard.
În acelaşi context, 88% dintre directorii chestionaţi susţin că preocupările consumatorilor reprezintă un aspect important în conturarea practicilor şi a strategiei companiei de colectare a datelor.
Potrivit studiului realizat de Harvard Business Review Analytic Services, în care care au fost intervievaţi atât consumatori, cât şi directori de companii din Europa, America de Nord, Asia, Africa şi Orientul Mijlociu, puţin peste jumătate dintre societăţile participante susţin că acordă importanţă celor mai bune practici de securitate şi confidenţialitate pentru protejarea datelor personale ale consumatorilor şi pentru a preveni compromiterea acestora. Totodată, 76% dintre companiile mai mari şi cu o creştere mai rapidă au afirmat că implementează acest mod de lucru.
Cercetarea de specialitate relevă faptul că, în cazul companiilor medii sau mici, confidenţialitatea datelor reprezintă un aspect mai puţin important, şi doar 36% dintre acestea acordă atenţie anonimizării datelor de identificare ale consumatorilor (eliminarea datelor de identitate din seturile de date colectate înainte de a fi distribuite sau analizate), iar aproape o treime (32%) au grijă să asigure o transparenţă deplină a modului în care datele consumatorilor sunt colectate, utilizate şi partajate. Totodată, doar 22% acordă mai mult control consumatorilor asupra modului în care sunt utilizate datele lor.
În ceea ce priveşte părerea consumatorilor, 46% dintre aceştia susţin că organizaţiile din zona social media şi motoarele de căutare online prezintă cea mai puţină încredere. La polul opus, companiile din domeniul financiar şi al sănătăţii se bucură de cel mai ridicat nivel de încredere din partea consumatorilor, mai puţin de o treime declarând contrariul.
De asemenea, 68% dintre consumatorii Baby Boomers îşi exprimă îngrijorarea cu privire la modul în care companiile se folosesc de aceste date, comparativ cu 61% dintre Gen Z şi 54% dintre Millennials.
De asemenea, 37% dintre directori consideră că experienţele şi recomandările personalizate sunt cele mai apreciate beneficii pentru consumatori, în timp ce doar 10% dintre clienţi declară că acest beneficiu i-a determinat să îşi distribuie datele. Mai mult, doar 5% dintre directori menţionează programele clasice de loializare printre beneficiile cu cea mai mare valoare pentru consumatori, comparativ cu 22% dintre clienţi.
În timp ce 60% dintre directori declară că, în general, consumatorii cred că schimbul de date este util şi valoros, 44% dintre consumatori sunt de aceeaşi părere.
Aproximativ o treime (31%) din totalul consumatorilor chestionaţi spun că îşi doresc ca întreprinderile să le ofere mai mult control asupra modului în care sunt utilizate datele proprii, iar 29% vor ca întreprinderile să le solicite în mod regulat consimţământul cu privire la utilizarea datelor, mai degrabă decât să primească o singură solicitare.
"Între timp, mai mult de 80% dintre consumatori sunt de acord că ar trebui să poată afla cu uşurinţă informaţii despre modul în care companiile se folosesc de datele colectate, să revoce consimţământul pentru utilizarea acestora sau să poată solicita companiilor eliminarea informaţiilor personale din bazele de date", se arată în studiul citat.
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi, prezentă în peste 210 ţări şi teritorii. AGERPRES