Trecerea piloților români de la MiG-21 la F-16, un model și pentru ucraineni

Trecerea piloților români de la MiG-21 la F-16, un model și pentru ucraineni

Experții publicației americane „Air Force Magazine” susțin că România oferă un șablon pe care se pot mula și eventualele viitoare programe de pregătire a piloților ucraineni de F-16.

F 16 FOTO Fortele Aeriene Romane

Modul în care au fost pregătiți piloții români poate fi utilizat si la cei ucraineni

Tot mai mulți congresmeni americani vorbesc despre dotarea piloților militari ucraineni cu avioane de luptă moderne de tip F-16 Fighting Falcon, iar experții publicației americane „Air Force Magazine” susțin că România oferă un șablon pe care se pot mula și eventualele viitoare programe de pregătire a piloților ucraineni pentru trecerea de pe aeronave sovietice pe unele occidentale.

„Forțele Aeriene Române încheie o tranziție de la MiG-21 din epoca sovietică la F-16 construite în SUA, oferind un model pentru antrenarea piloților”, potrivit aviatorilor americani implicați în antrenament, citați de „Air Force Magazine” . La Baza Gărzii Naționale Aeriene Morris, Arizona, piloți din Europa de Est – din Polonia, România, Bulgaria și Slovacia – urmează de ceva timp cursul de calificare inițială de șase luni. „De fapt, tinerii piloți români de astăzi nu au pilotat niciodată MiG-uri, care sunt eliminate treptat din Forțele Aeriene ale României, deoarece încearcă să-și extindă flota de F-16 și, în cele din urmă, să cumpere F-35”, arată publicația .

Colonelul Brant A. Putnam, comandantul adjunct al Escadrilei 162 de la baza aeriană Morris, a văzut generații de piloți de luptă din Europa de Est trecând cu succes de aceste cursuri de pregătire și consideră că metoda ar putea merge și la ucraineni. „Pe baza a ceea ce am auzit, cred că s-ar potrivi perfect cu ceea ce facem noi aici”, a spus el.

Cheia e mentalitatea

Colonelul Putnam susține că studenții din fostele țări ale Pactului de la Varșovia precum Polonia și România s-au schimbat chiar și ca mentalitate. „Acești tineri nu au pilotat niciun avion rusesc, a spus Putnam. De obicei, engleza lor este bună, trec repede de cursul de bază și sunt, în mai toate privințele, la fel de capabili ca băieții din SUA care se antrenează alături de ei”, susține ofițerul.

Însă pentru a face tranziția de la aeronavele rusești, cum sunt cele Ucrainei, la cele occidentale este obligatorie o modificare a modului de gândire. „Nu este ușor, a spus el. Depinde foarte mult de cât timp au fost instruiți în MiG-uri, pentru că o mare parte din ceea ce vine împreună cu formarea lor este mentalitatea. Ei sunt instruiți în sistemul sovietic, care vine împreună cu acele avioane. Ei nu iau multe decizii. Sunt obișnuiți să primească ordine și nu pot să fie superflexibili”, a precizat colonelul Brant A. Putnam.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 O poveste stranie, dar stranie rău de tot...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Ce a scris Qeqa Krelani, cea mai cunoscută jurnalistă sportivă din Kosovo, despre evenimentele de la București

4 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...

5 Rămășițele unui OZN în formă octogonală, doborât de un avion de luptă american F-16, au fost recuperate din Lacul Huron