„Transalpina de Apuseni”/Autoritățile din Alba au semnat contractul. Costurile lucrării au crescut cu 2 milioane de euro, chiar înainte să înceapă, din cauza unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului

„Transalpina de Apuseni”/Autoritățile din Alba au semnat contractul. Costurile lucrării au crescut cu 2 milioane de euro, chiar înainte să înceapă, din cauza unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului

„Transalpina de Apuseni”/Autoritățile din Alba au semnat contractul. Costurile lucrării au crescut cu 2 milioane de euro, chiar înainte să înceapă, din cauza unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului.

 Autoritățile județene din Alba au semnat contractul pentru una dintre cele mai importante obiective de infrastructură care încep în acest an, în Transilvania. Este vorba despre DJ 107 I, supranumit și ”Transalpina de Apuseni”. Drumul va costa 41,6 milioane de euro. Costurile lucrării au crescut însă cu 2 milioane de euro, chiar înainte să înceapă, din cauza unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului, care a crescut salariul minim în construcții, dezvăluie  G4Media.ro .

”Transalpina de Apuseni” este o lucrare de amploare: va avea o lungime de 78,43 de kilometri, cu 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și nenumărate traversări și podețe.

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat duminică pentru G4Media că instituția a semnat contractul pentru lucrare, iar ordinul de începere va fi emis de instituție până la sfârșitul lunii august. ”Drumul va deschide destinații turistice importante, până acum inaccesibile și va avea piste de biciclete, stații de autobuz și multe altele. Termenul de finalizare este de 36 de luni” a spus acesta.

Costurile vor crește însă chiar înainte ca lucrările să înceapă, din cauza unei ordonanțe de urgență a guvernului, care a ridicat salariul minim în construcții și deci și cheltuielile cu salarizarea muncitorilor.

Procedura a fost organizată înainte de apariția ordonanței, astfel încât firmele respective veniseră la licitație cu prețuri mai mici la manoperă și deci cu un preț total mai mic al contractului.

După începerea lucrărilor, vor trebui însă să își plătească angajații după noua grilă. Diferența de bani ar ajunge aproape la două milioane de euro, bani pe care ar trebui să îi suporte beneficiarul, adică în acest caz Consiliul Județean Alba.

Neavând precedent în ceea ce privește procedura, reprezentanții Consiliului Județean Alba au decis să evite cheltuiala din bugetul județean și să acopere această diferență din economiile realizate ca urmare a licitației, în condițiile în care firmele care au câștigat au oferit prețuri cu 5% mai mici față de valoarea estimată, adică față de banii bugetați inițial pentru investiție.

Practic, CJ Alba avea la dispoziție o sumă de bani pentru lucrare, dar în urma licitației, prețul oferit a fost cu 5% mai mic decât această sumă și a rezultat o economie apropiată de cele două milioane de euro care reprezintă creșterea de preț cu manopera.

În situația aceasta sunt foarte multe dintre lucrările din România contractate în sectorul public înainte de apariția OUG 114 și nefinalizate. Multe dintre acestea sunt în risc de blocaj din lipsa procedurilor și a bugetelor suplimentare.

Drumul va face legătura între Aiud (DN1 și Autostrada Sibiu – Cluj Napoca) și o serie de localități din Munții Apuseni. Va străbate Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat, unde va face legătura cu DN 74 (în zona Bucium Cerbu) și este finanțat prin POR 2014-2020.

Este o zonă considerată cu un mare potențial turistic, dar până acum neglijată. Pe de o parte drumul va face ușor accesul spre diferite monumente ale Apusenilor, iar pe de altă parte va revitaliza comunitățile locale din zonă, aproape izolate din cauza drumurilor proaste.

Valoarea totală este de peste 188 de milioane de lei adică aproximativ 41,6 milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei, restul fiind bani europeni.

”Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe.

De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Lucrările au fost împărțite în două loturi aproximativ egale. Ambele loturi au fost câștigate de aceeași asociere: Societatea de Construcții Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia).



populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”