Trafic fără cozi la Drajna, din mai 2023. Pasajul și drumurile de legătură vor fi deschise în luna mai

Trafic fără cozi la Drajna, din mai 2023. Pasajul și drumurile de legătură vor fi deschise în luna mai

Pasajul de la Drajna (Călărași), împreună cu drumurile de legătură, va fi dat în trafic în luna mai 2023, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Pasajul de la Drajna, aproape finalizat FOTO: Ionel Scrioșteanu/Facebook

Pasajul de la Drajna, aproape finalizat FOTO: Ionel Scrioșteanu/Facebook

Potrivit sursei citate, amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie 2022. În prezent, stadiul proiectului de infrastructură rutieră a ajuns la 80,5%.

„Sezonul estival va începe fără cozi în trafic la Drajna. Pasajul de la Drajna , împreună cu drumurile de legătură, va fi dat în trafic în luna mai, înainte de termenul contractat”, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.

Este vorba despre realizarea unei supratraversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 metri. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.

Pasajul de la Drajna (Călărași) va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.

„A început asfaltarea drumului de legătură de la pasaj spre Autostrada A2.

- Continuă executarea lucrărilor de așternere a pietrei sparte pe drumurile de legătură.

- Se execută lucrări de stabilizare a agregatelor naturale cu lianți hidraulici pe drumurile de legătură.

- Continuă așternerea primului strat de asfalt (AB 31,5) peste structura pasajului, precum și pe drumurile de legătură.

- Se lucrează la execuția șanțurilor pentru asigurarea scurgerii apelor.

- Se execută lucrări de realizare a bazinelor de retenție a apelor pluviale.

- Se execută lucrări de profilare taluzuri, precum și lucrări de realizare a stratului vegetal pe acestea.

- Continuă lucrările la realizarea sistemului de iluminat al pasajului, iar săptămâna viitoare vor fi relocate ultimele rețele de utilități.

- Continuă lucrările de relocare a rețelelor de energie electrică”, a anunțat Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.

Pasajul de la Drajna, împreună cu drumurile de legătură, redeschise în mai FOTO: Ionel Scrioșteanu

Pasajul de la Drajna, împreună cu drumurile de legătură, redeschise în mai FOTO: Ionel Scrioșteanu

Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.

Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile.

Un drum de mare viteză va lega patru județe de Autostrada Soarelui

În luna februarie 2023, a fost semnat ordinul pentru începerea studiului de fezabilitate necesar realizării drumului Transregio Galați - Brăila - Slobozia (Ialomița)-Autostrada Soarelui-Chiciu (Călărași).

Conform Master Planului de Transport al României, lungimea estimată a drumului Transregio este de aproximativ 150 de km, însă lungimea exactă va fi stabilită după finalizarea studiului de fezabilitate, când vor fi aflate și alternativele de traseu sau unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către Autostrada Soarelui.

De altfel, fiecare președinte de consiliu județean va colabora cu firmele implicate, astfel încât să fie stabilite cele mai bune soluții pentru județul respectiv.

Proiectul prevede și modernizarea segmentului dintre Autostrada Soarelui și frontiera cu Bulgaria, pe ruta Drajna-Chiciu (Călărași).

„Este un proiect extrem de important pentru Galați și pentru toată regiunea. Avem nevoie de un drum sigur și modern către Autostrada Soarelui și implicit către București. Practic, după finalizarea marilor proiecte de infrastructură din regiune, inclusiv Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați – Brăila, Vama Giurgiulești de la granița cu Republica Moldova va fi conectată rutier cu Podul de peste Dunăre, Autostrada Soarelui și Chiciu (Călărași), punct de trecere a frontierei către Bulgaria”, a declarat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.

Licitația a fost câștigată de o asociere de firme, iar contractul are valoarea de peste 17 milioane de lei.

„Le-am explicat reprezentanților firmelor care au câștigat licitația cât de necesar este acest proiect, astfel încât peste 7 luni așteptăm soluții și variante pentru acest drum de mare viteză”, a mai adăugat Costel Fotea.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”