Trafic de coșmar pe DN1 după ce a preluat traficul de pe Valea Oltului: „Am făcut nouă ore, în loc de cinci, pe Valea Prahovei”
Odată cu închiderea circulației în timpul zilei pe DN7 - Valea Oltului , între Sibiu și Vâlcea, pe porțiunea de 8 kilometri dintre Boița și Lazaret, a început coșmarul pe DN1 – una dintre rutele ocolitoare propuse de către autorități.
Valea Prahovei DN1 blocată în urma devierii circulației de pe DN7 Valea Oltului Foto Florentin Gust
Haosul s-a declanșat pe cele mai tranzitate șosele din România, din cauza lucrărilor de pe Valea Oltului care au dus la devierea circulației rutiere de pe această arteră.
În plus, CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a luat decizia de a permite tranzitul de mare tonaj pe DN1 - Valea Prahovei și pe timpul zilei, între Ploiești (intersecția DN1 cu DJ236) și Brașov (intersecția DN1 cu DN1A), de marți până joi inclusiv, în intervalul orar 06,00 – 22,00, așa că traficul s-a aglomerat și mai mult din cauza TIR-urilor.
Măsura se aplică pe durata executării lucrărilor de defrișare, rănguire, dislocare de stânci periculoase, pentru realizarea lucrărilor aferente Lotului 2 Boița - Cornetu al Autostrăzii Sibiu - Pitești, pe tronsonul DN7 / E81.
Cea mai lungă rută ocolitoare - Valea Jiului, cea mai tranzitată - Valea Prahovei
Cele 31 de zile de restricții de circulație pe timpul zilei, impuse pentru defrișarea a 20.000 de copaci, au încins la maximum spiritele șoferilor ce alegeau Valea Oltului pentru a ajunge din Transilvania în Oltenia și viceversa, mai mult decât temperaturile ridicate de afară.
Pentru a evita orice risc în trafic - din cauza copacilor tăiați care ajung pe șosea odată cu alunecările de pietre și bolovanii de pe versanți - antreprenorul a solicitat închiderea circulației pe DN7 / E81 pe timpul efectuării lucrărilor – adică 14 ore în timpul zilei. În locul pădurii va fi construit un drum tehnologic pe muchia muntelui, necesar studiului geotehnic și apoi șantierului propriu-zis. Constructorul a ținut să profite la maxim de perioada verii, motivând că lucrările ar fi fost îngreunate în sezonul ploios.
În atare condiții, DN1 - Valea Prahovei reprezintă una dintre rutele ocolitoare oferite de autorități, dintre care cea mai lungă este pe Valea Jiului - DN66.
De la Sibiu la Râmnicu Vâlcea, spre exemplu, prin Defileul Jiului se străbat acum 370 de kilometri, în loc de puțin peste 100 km, în aproximativ cinci ore și jumătate.
Iar dacă de la Sibiu la București, pe Valea Oltului (DN7) pentru cei 283 de km erau necesare aproximativ patru ore, uneori chiar mai puțin, pe DN1 (Valea Prahovei), distanța s-a prelungit cu încă 50 de kilometri, iar timpul a crescut cu încă o oră - în condiții normale de mers.
„România este țara blocajelor, a mersului bară la bară”
Doar că alternativa DN1 trece prin stațiunile aglomerate de pe Valea Prahovei, iar din prima zi de restricții, 8 iulie 2024, pe aici s-a circulat în coloană, pe zeci de kilometri.
Traficul de coșmar va continua, din păcate, cât timp va fi deviată circulația de pe Valea Oltului.
„E jale”, au recunoscut șoferii. „Am făcut nouă ore de la București la Sibiu, pe Valea Prahovei, o minunăție”, au mai menționat alți participanți la trafic.
Unii au comentat ironic: „E normal să blocheze traficul, că doar nu e sezonul vacanțelor! Nici nu vine Diaspora acasă... Lăsând gluma la o parte, nu mai știm pe unde să o luăm”.
Mulți șoferi au conchis: „România este țara blocajelor - Valea Oltului este blocată, DN1, blocat, aeroporturile blocate, vămile blocate, ca să nu mai spun de cei care ne conduc – că s-au blocat în soluții inepte, drept dovadă tot ce ni se întâmplă”.
Un grup de tineri, care a plecat luni, 8 iulie, din Constanța, la ora 12,00, a povestit pe Facebook că a petrecut pe drumul spre Sibiu aproximativ 12 ore, pe Valea Prahovei, deși dacă ar fi fost Valea Oltului deschisă ar fi făcut doar șase ore și jumătate.
Aglomerația va aduce nu doar cozi kilometrice, ci și accidente și alte evenimente
Ambuteiajele de pe DN1 vor fi așadar de acum încolo la ordinea zilei, cel puțin o lună cât nu se va putea circula pe DN7 / E81, între Vâlcea și Sibiu. În atare condiții, evenimentele rutiere nici nu s-au lăsat prea mult timp așteptate. Spre exemplu, în urma unei coliziuni produsă marți dimineața, 9 iulie 2024, pe DN1, în zona Nistorești - Prahova, două victime au ajuns la spital, pentru una fiind necesar elicopterul SMURD. Sensul spre Brașov, blocat de mașinile avariate, a dus și mai mult la îngreunarea circulației pe DN1.
Și nu a fost singurul blocaj creat pe această arteră. Luni dimineața, 8 iulie, din cauza unei inundații severe între Podul Băneasa și Fântâna Miorița, traficul pe DN1, pe sensul de mers Ploiești – București, și așa destul de aglomerat, a fost dat și mai mult peste cap.
Variante de ocolire prin peisaje de basm
Pentru cei care vin din vestul țării sau se îndreaptă spre această zonă există și posibilitatea de a merge pe Transalpina de la Sebeș – Alba sau chiar de la Sibiu, prin Jina, până la Obârșia Lotrului – Vâlcea, iar de acolo pe DN7A spre Valea Oltului (Brezoi) până la Râmnicu Vâlcea și mai departe pe DN7 spre Pitești.
De la Sibiu la Râmnicu Vâlcea, pe Transalpina – DN7A - DN7 sunt 256 de kilometri care pot fi străbătuți abia în patru ore și jumătate, dat fiind faptul că cea mai mare parte din drum trece printr-o zonă montană, superbă de altfel. Iar din Râmnic până la Pitești mai sunt încă 60 de kilometri și aproximativ o oră de mers cu mașina.
În schimb, de la Sibiu la Pitești, pe Transfăgărășan, sunt doar 204 km, pe DN7C și DN73, tot prin zonă montană cu peisaje de vis, distanța putând fi străbătută în aproximativ patru ore. Ambele rute însă sunt doar pentru traficul ușor.
În atare condiții, nici nu este de mirare că unii dintre șoferii profesioniști aleg ca, în loc să ocolească sute de kilometri, ori să stea la cozi infernale în trafic, să aștepte în parcări deschiderea circulației pe Valea Oltului, între orele 20,00 și 06,00. De aceea și pe DN7 / E81 traficul de coșmar din timpul zilei s-a mutat pe timpul nopții.
Sursa: adevarul.ro