Tot mai multe branduri scot reclamele de la RTV
Patru mărci din pharma şi îngrijire personală nu au mai avut reclame pe România TV din 22 aprilie. Este vorba de Parodontax (pastă de dinţi) Sensodyne, Advil şi crema pentru proteze dentare Corega. Toate cele patru branduri sunt deţinute de compania GlaxoSmithKline, potrivit Paginademedia.ro .
Tot pe 22 aprilie (a fost data la care Victor Ciutacu a abordat a doua oară subiectul Iulia Marin) au fost şi ultimele difuzări de reclame pentru producătorul de mezeluri Caroli Foods şi pentru brandul de şerveţele de hârtie Pufina.
Un retailer a avut ultimele spoturi pe 21 aprilie (în prima seară a subiectuli Iulia Marin). Este vorba de reţeaua de magazine Penny.
Din informaţiile Paginademedia.ro, până pe 22 aprilie, pe România TV erau difuzate şi reclame la branduri precum Ariel, Fairy, Oral B, Lenor, Old Spice, Pantene şi Head & Shoulders. Toate aceste produse sunt în portofoliul Procter & Gamble, unul dintre cei mai mari advertiseri de pe piaţa românească.
La începutul săptămânii, Vodafone și alte două firme au dispărut din calupurile de publicitate ale postului România TV după atacurile declanșate în emisiunile lui Victor Ciutacu în cazul jurnalistei Iulia Marin, care a murit la doar 32 de ani.
Vodafone a avut publicitate pe România TV până în data de 21 aprilie, când a fost difuzată cea de-a doua ediţie Punctul culminant în care subiectul a fost moartea ziaristei Iulia Marin şi atacurile la Cătălin Tolontan. Ulterior, România TV a transmis, într-un comunicat, că „Iulia Marin a fost ajutată de către colegi şi de către Cătălin Tolontan. Numai că a fost ajutată să se sinucidă”.
Operatorul de telecomunicaţii nu este singurul care nu se mai regăseşte printre clienţii postului de televiziune - din 23 aprilie, au dispărut și Zalando şi Player, a dezvăluit Pagina de Media .
Consiliul Național al Audiovizualului a discutat, marți, sesizările făcute în cazul emisiunii realizate de Victor Ciutacu la România TV, unde moartea jurnalistei Iulia Marin a fost calificată prin fraze precum: „Oamenii ăia sunt tulburați psihic, produceau materiale de presă”, „Pixul domnișoarei Marin e o armă. Care folosită cu ticăloșie poate distruge destine”, „Rătăcită promovată ca experiment de presă” sau „N-aș lăsa un om cu probleme psihice să lucreze la mine”.
La ședință a luat parte și Victor Ciutacu, care a susținut aceleași teze, i-a acuzat pe membrii CNA de lipsă de imparțialitate și a reclamat că a fost chemat pentru a i se face un rechizitoriu.
Începând de joi, zeci de redacții, jurnaliști, asociații medicale, organizații nonguvernamentale și personalități din România au semnat un apel contra discursului care incită la ură și discriminare practicat de postul România TV după moartea jurnalistei Iulia Marin.