Topul celor mai bune oraşe din lume pentru biciclişti

Topul celor mai bune oraşe din lume pentru biciclişti

Copenhagenize publica în urmă cu ceva timp un top 150 de oraşe din jurul lumii, clasificate după 13 parametri, inclusiv facilităţi pentru biciclişti, cultură, politică, trafic şi clasificarea sexelor.

Pentru că a venit primăvara şi mulţi români abia aşteaptă ca vremea să le permită plimbări cu bicicleta, iată care sunt primele 20 de oraşe care ar putea să fie vizitate chiar şi din şa, în timpul unui concediu relaxant.

În acelaşi timp, românii pasionaţi de pedalat îşi pot face o idee în legătură cu ceea ce înseamnă un oraş mare, dar care răspunde nevoilor locuitorilor şi în care se încearcă reducerea numărului de maşini care circulă pe străzi.


14. Hamburg, Germania



Hamburg este un oraş de primă ligă, în plină dezvoltare, iar locuitorii se deplasează foarte mult cu bicicleta, mai ales prin cartiere. Este loc de mai bine, iar numărul pistelor pentru biciclişti din Hamburg ar putea creşte dacă autorităţile s-ar ocupa mai mult de acest aspect.

13. Paris, Franţa


Capitala Franţei a reuşit să depăşească Londra şi New York din acest punct de vedere în ultimii şase ani.

Pe marginea Senei sunt piste pe care se poate circula cu până la 30 km/h. Totuşi, Parisul ar putea sta mult mai bine la acest aspect dacă s-ar lua în calcul construirea mai multor piste protejate pentru biciclişti, menţionează Copenhagenize.

13. Budapesta, Ungaria



Unul din lideri din top 150, Budapesta este în continuă dezvoltare când vine vorba de infrastructura şi dezvoltarea reţelelor pentru biciclişti, însă fără dorinţa continuă de schimbare şi modernizare, oraşul va stagna, cel mai probabil, din acest punct de vedere. Dacă s-ar implementa corect un sistem de împrumutat biciclete (bike sharing system), spun cei de la Copenhagenize, lucrurile s-ar schimba radical, în mai bine.

13. Barcelona, Spania



Alt oraş din topul întocmit de Copenhagenize este Barcelona, care a impresionat prin eforturile de a reintroduce bicicleta ca mijloc de transport. Există piste pentru biciclişti pe foarte multe rute de-a lungul oraşului, iar locuitorii au îmbrăţişat ideea transportului pe două roţi.

În 2011, Barcelona ocupa locul trei în acest clasament, însă odată cu evoluţia altor oraşe, Barcelona a pierdut avantajul. Cu mai mult interes din partea edililor şi câteva investiţii în infrastructură, oraşul spaniol ar putea reveni pe calea cea dreaptă.

12. Rio de Janeiro, Brazilia

Pistele pentru biciclişti care încep din zona plajei Copacabana există încă din 1992. Pentru că au văzut că acestea „au prins”, brazilienii le-au extins şi în alte staţiuni. Sistemul de împrumutat biciclete se bucură de un real succes, iar reţeaua de piste pentru biciclişti este într-o continuă dezvoltare.

11. Nagoya, Japonia

Aproape 15% din populaţia Japoniei foloseşte bicicleta ca mijloc de transport, iar scopul guvernului este ca acest procent să crească până la 25%. În Nagoya, ca şi în alte oraşe japoneze, există un număr impresionant de cetăţeni care circulă cu bicicleta. Conducerea oraşului s-a ocupat de construirea unor benzi protejate pe câteva din cele mai circulate artere.

11. Montreal, Canada

Pistele pentru biciclişti din Montreal există încă de la sfârşitul anilor 1980. Locuitorii oraşului folosesc bicicletele atât pentru transportul de zi cu zi, cât şi pentru plimbări şi relaxare. Montreal este unul din oraşele Americii de Nord în care bicicletele sunt folosite de tineri şi pe timp de noapte, atunci când ies în cluburi.

Deşi în 2011 Montrealul ocupa locul opt, nici poziţia pe care o ocupă anul acesta nu este una slabă.

13. Munchen, Germania

Infrastructura oraşului şi facilităţile acestuia sunt de apreciat, însă Munchen luptă pentru evoluţie şi pentru un loc mai puternic în top, având potenţialul de a detrona Berlinul, liderul la organizarea infrastructurii pentru ciclism din Germania.

10. Tokyo, Japonia



Deşi este un oraş cunoscut pentru industria producătoare de maşini, locuitorii lui înţeleg rolul bicicletelor pe „scena“ oraşului. Mai mult decât atât, Tokyo ţine la siguranţa celor care circulă cu bicicleta, având benzi de circulaţie mai sigure decât multe alte ţări. În curând, metroul va circula 24 de ore din 24, ceea ce, cred specialiştii, va creşte numărul bicicletelor. Astfel, tot mai mulţi oameni vor renunţa la automobile şi vor prefera să circule dintr-un punct în altul combinând transportul pe două roţi cu mersul cu metroul.

9. Dublin, Irlanda

Programul de împrumut de biciclete din Dublin a fost un real succes, reuşind reintroducerea transportului cu bicicleta în peisajul urban. Numeroasele proiecte de modernizare a infrastructurii şi o strategie de promovare a mersului cu bicicleta vor ajuta, cu siguranţă, la dezvoltarea acestui curent.

8. Berlin, Germania

Dorinţa populaţiei Berlinului de a circula cu bicicleta este o binecuvântare pentru un oraş atât de aglomerat precum metropola germană. Câteva investiţii în infrastructura oraşului ar putea face ca transportul cu bicicleta să înflorească la propriu.

7. Malmo, Suedia



Oraşul suedez Malmo a investit până la 47 de milioane de euro în dezvoltarea reţelei de trafic a bicicletelor în ultimii şapte ani. Pistele pentru biciclişti au primit chiar şi nume, pentru a putea fi mai uşor găsite de GPS.

6. Eindhoven, Ţările de Jos



Eindhoven este al treilea oraş olandez care a intrat în top 20. Acesta are o bază solidă pentru dezoltarea transportului cu bicicleta.

5. Antwerp, Belgia



O apariţie nouă în top, Antwerp a menţinut un nivel stabil al traficului cu bicicleta vreme de câţiva ani. În 2012 s-a finalizat construcţia a 100 de km de infrastructură pentru biciclişti, promisă încă de la alegerile din 2006. Antwerp este o adevărată inspiraţie pentru oraşele de mărime medie care caută să îmbunătăţească condiţiile pentru cei care circulă cu bicicleta.

5. Nantes, Franţa

Pentru mărirea cu 400 de km de infrastructură, Nantes a cheltuit 40 de milioane de euro din 2009 până în prezent. Nantes a fost primul oraş din Europa care a permis virările la dreapta pentru bicilişti, chiar dacă semaforul arată roşu.

4. Bordeaux, Franţa

Dacă în multe dintre oraşe bicicletele au dispărut din peisajul urban, în sud-vestul Franţei au mai rămas câteva. Bordeaux a investit sume enorme în piste şi benzi pentru biciclete. Mersul cu bicicleta este luat foarte în serios în acest oraş.

Bordeaux ar trebui, totuşi, să-şi pună la punct infrastructura şi să facă astfel încât oamenii care circulă cu acest mijloc de transport să fie în siguranţă.

4. Sevilla, Spania

În Sevilla, transformarea a fost rapidă, intensă şi pozitivă, acest oraş devenind o adevărată inspiraţie pentru alte oraşe. Sistemul lor de împrumutat biciclete a jucat un rol principal în restaurarea infrastructurii.

3. Utrecht, Ţările de Jos

Un oraş numai bun pentru biciclişti, Utrecht este un lider în rândul oraşelor mici care s-au făcut remarcate prin traficul pe bicicletă, mijloc de transport deosebit de folosit în această zonă. Videoclipurile turistice şi nu numai care înfăţişează oraşul dominat de biciclete la orele de vârf au constituit un factor important în promovarea oraşului pe harta culturală a lumii.

2. Copenhaga, Danemarca

În Copenhaga, care a reuşit să-şi păstreze locul fruntaş în top, există o întreagă serie de poduri şi alei destinate bicicliştilor. Totuşi, oraşul s-ar putea descurca mult mai bine, spun statisticile. Dacă actuala conducere nu investeşte mai mult în dezvoltarea acestei modalităţi de transport, locul oraşului în top ar putea fi ameninţat.

1. Amsterdam, Ţările de Jos


Amsterdam este ocupantul primului loc în cel mai recent top al oraşelor potrivite pentru biciclişti. Atmosfera, pentru cei care circulă cu bicicleta, este una relaxată, plăcută, iar oraşul compensează, în zonele în care lucrurile nu stau atât de bine, prin traficul de biciclete destul de compact şi organizat din centrul oraşului. Cu puţină gândire creativă şi inovaţie, Amsterdamul ar putea perfecţiona condiţiile pentru biciclişti.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”