„Toată lumea a crezut că e mâna rușilor” / Cine se află, de fapt, în spatele zecilor de accidente feroviare din Polonia

„Toată lumea a crezut că e mâna rușilor” / Cine se află, de fapt, în spatele zecilor de accidente feroviare din Polonia

Peste 20 de accidente feroviare au avut loc în Polonia în ultimele săptămâni, iar autoritățile cred că au descoperit cine a perturbat rețelele. Inițial, toată lumea a crezut că în spatele acestora se află rușii, însă după o investigație mai amplă s-a descoperit că, de fapt, vinovații erau câțiva polonezi pasionați de rețele de comunicații, care foloseau echipamente mai ieftine, de 30 de euro, pentru a se conecta la sistem și a opri trenurile, transmite euronews.com .

După ce un tren care se îndrepta spre Varșovia a deraiat la sfârșitul săptămânii trecute, iar câteva ore mai târziu alte două trenuri au lovit un camion de livrări și un tren de marfă - urmate de alte accidente în zilele următoare - autoritățile poloneze au crezut inițial că este vorba de un sabotaj rusesc.

Rețeaua feroviară poloneză este o parte crucială a lanțului de livrare pentru orice, de la ajutoare umanitare, la arme NATO destinate Ucrainei, și o rută-cheie atât pentru persoanele care călătoresc spre și dinspre această țară, inclusiv pentru lideri mondiali, cum este președintele american Joe Biden.

Sabotorii ruși au întrerupt comunicațiile prin satelit în Ucraina de mai multe ori, de-a lungul timpului. Acesta este și motivul pentru care incidentul a fost considerat inițial un „atac hibrid sau cibernetic”.

Însă, după ce Agenția de Securitate Internă din Polonia a efectuat investigații, pasionații de sisteme de comunicații, folosind echipamente de amatori, au reușit să copieze semnalul folosit pentru a anula funcțiile manuale ale operatorului de tren și a forța trenurile să oprească brusc, provocând accidentele.

Echipamentul folosit pentru sabotaj poate fi mai ieftin de 30 de euro

Presa poloneză relatează că echipamentul folosit pentru sabotaj poate fi mai ieftin de 30 de euro și poate fi găsit pe internet. Trenurile folosesc un sistem de comunicații care nu este protejat și, cu puțin efort, oricine poate sabota sistemul.

Autoritățile poloneze și-au anunțat intenția de a introduce, până în 2025, sisteme de comunicații care sunt criptate și nu pot fi sabotate la fel de ușor. Compania de căi ferate a țării nu a implementat încă sistemele menite să includă rețeaua poloneză în siguranța traficului european.

Unul dintre aceste sisteme este ETCS, care este utilizat pentru a controla circulația trenurilor. Cel de-al doilea este GSM-R, care ar urma să servească, de asemenea, drept sistem de comunicare digitală pentru căile ferate. Niciunul dintre ele nu a fost implementat în totalitate până în prezent.

Sistemul actual, deși este ușor de sabotat, facilitează, de asemenea, urmărirea suspecților de către autorități, deoarece sabotorii trebuie să se afle în apropierea trenurilor ale căror semnale vor să le întrerupă.

Potrivit statisticilor oficiale, au existat peste 500 de incidente de astfel de incidente în 2021 și aproape 700 în 2019.


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”