Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a tras un semnal de alarmă iniţial, spunând că TikTok, deţinută de chinezi, le-a spus utilizatorilor aplicaţiei video că le va oferi publicitate direcţionată începând cu 13 iulie, fără a le cere consimţământul pentru utilizarea datelor stocate pe dispozitivele lor.
Organismul de reglementare italian a informat Comisia pentru Protecţia Datelor (DPC) din Irlanda cu privire la potenţialele încălcări de către TikTok a regulilor UE privind datele.
Autoritatea irlandeză este principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok şi alte afaceri de top de pe internet.
”În urma discuţiilor cu DPC de ieri (11 iulie), TikTok a fost de acord să întrerupă aplicarea modificărilor pentru a permite DPC-ului să-şi efectueze analiza”, a spus DPC într-un comunicat.
Agenţia a adăugat că a ridicat problema cu toate celelalte autorităţi de supraveghere a datelor din UE, formată din 27 de state membre.
TikTok, care a înregistrat o creştere rapidă, în special în rândul tinerilor, a confirmat că întrerupe modificarea politicii sale de confidenţialitate în Europa, dar şi-a apărat planurile de publicitate direcţionată.
”Credem că publicitatea personalizată oferă cea mai bună experienţă în aplicaţie pentru comunitatea noastră şi ne aduce în conformitate cu practicile din industrie şi aşteptăm cu nerăbdare să interacţionăm cu părţile interesate şi să abordăm preocupările acestora”, a spus un purtător de cuvânt TikTok.
Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a salutat ceea ce a numit o decizie responsabilă din partea TikTok, de a suspenda modificările planificate.
Companiile care operează în UE se pot confrunta cu amenzi de până la 4% din veniturile lor globale pentru încălcări ale confidenţialităţii.
DPC a deschis deja alte două anchete în TikTok, legate de procesarea datelor personale ale copiilor şi transferurile de date cu caracter personal către China.