Tendințe: vacanțe mai lungi petrecute în mai multe țări. Preferințele turiștilor

Tendințe: vacanțe mai lungi petrecute în mai multe țări. Preferințele turiștilor

Comisia Europeană de Turism (ETC) și Eurail BV au dat publicității miercuri, 19 iunie 2024, un raport despre ultimele tendințele internaționale în turism, legat de călătoriile pe distanțe lungi în special în Europa .

Interesul turiștilor pentru destinațiile europene este în creștere în vara lui 2024 Colaj

Interesul turiștilor pentru destinațiile europene este în creștere în vara lui 2024 Colaj

Raportul conține rezultatele unui sudiu făcut pe baza preferințelor a 7.000 de călători (a se înțelege toți cei care călătoresc din diverse motive, nu doar pentru recreere sau pentru a vizita locuri de interes) din șapte piețe majore din afara bătrânului continent: Australia, Brazilia, Canada, China, Japonia, Coreea de Sud și Statele Unite, pentru a se analiza tendințele de călătorie în Europa pentru lunile de vară, mai - august 2024.

Iar concluziile celui mai recent Barometru de călătorii pe distanțe lungi (LHTB 2/2024) arată că turiștii internaționali sunt mai interesați de călătorii în Europa decât înainte de pandemie. Practic apetitul pentru călătorii este în creștere pe piețele internaționale cheie, cu 59% dintre respondenți interesați să vină în Europa, în vara anului 2024, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă de 9% față de 2019 (luat ca an de referință, fiind vârful înainte de pandemie).

Eurail BV reprezintă compania care gestionează și promovează Eurail Pass și Interrail Pass, abonamentele de călătorie feroviară pentru turiștii din afara Europei și rezidenții europeni interesați să călătorească prin mai multe țări europene cu un singur bilet.

Japonezii par cei mai puțin interesați de Europa

Studiul realizat de ETC arată că atractivitatea Europei crește gradual, dar într-un ritm mai lent, datorită preocupărilor legate de securitate și accesibilitate. Cu toate acestea, bătrânul continent rămâne o destinație de top, cu 41% dintre persoanele intervievate planificând să-l viziteze în această vară, dar în scădere cu 4% față de 2019.

Cei mai interesați de Europa în această vară s-au arătat a fi chinezii și brazilienii (62%, respectiv 52% dintre călători planificând o călătorie). În ambele țări, persoanele mai înstărite și-au făcut astfel de planuri de vacanță în cea mai mare parte.

În schimb, americanii și canadienii au părut mai precauți, interesul acestora față de Europa fiind în creștere ușoară față de anul trecut, ajungând la 40%, respectiv 42%.

Australienii și coreenii (Coreea de Sud) au manifestat un entuziasm moderat, cu un interes de 37%, respectiv 35%. Dar cel mai limitat interes l-au prezentat japonezii (doar 19%), întrucât reluarea călătoriilor din această piață continuă să fie lentă, după cum se menționează în același studiu.

Tinerii și bogătașii plănuiesc vacanțe pe bătrânul continent

Pe toate piețele însă, cei mai interesați de călătorii în Europa s-au arătat a fi tinerii cu vârste între 18 - 24 de ani și cei din categoria 34 - 49 de ani, precum și cei cu venituri mai mari.

Trendurile pozitive pe care le înregistrăm în comportamentul de călătorie sunt un câștig pentru turiști și destinații. Observăm un interes crescut pentru șederi mai lungi, permițând turiștilor să dezvolte o legătură mai profundă cu cultura locală și să susțină afacerile care fac fiecare destinație unică. În plus, deschiderea către călătorii în afara sezonului prezintă o oportunitate de aur pentru a distribui turismul mai echitabil, pe tot parcursul anului. Acest lucru poate contribui la reducerea presiunii sociale și de mediu, din perioadele de vârf și la sprijinirea mai bună a economiei destinațiilor turistice , a declarat președintele ETC, Miguel Sanz, după publicarea LHTB 2/2024.

Siguranța, infrastructura turistică și peisajele iconice, printre preferințele turiștilor

Respondenții s-au arătat de această dată preocupați mai mult de siguranță în timpul călătoriilor pe distanțe lungi decât de accesibilitate către obiectivele de interes din Europa.

Aproape jumătate (45%) dintre cei chestionați au menționat că percep destinațiile turistice europene ca fiind sigure, marcând o creștere de 9% față de vara 2022 și de 6% față de vara 2023.

Infrastructura turistică de calitate ocupă locul doi (38%), în topul cerințelor turistice, urmată de o revenire cu 7% a preferinței pentru peisaje iconice, de la 29% în vara 2023, la 36% în vara 2024.

Călătorii fără probleme în detrimentul bugetului

Pentru prima dată în acest sondaj au fost incluse și „condițiile meteorologice stabile” – care au reprezentat factorul principal pentru 31% dintre respondenți. 20% dintre călători au optat pentru destinațiile accesibile printr-un zbor direct, în timp ce alți 20% au spus că optează pentru destinații turistice cu bune conexiuni de tren spre locurile de interes.

Față de anul trecut, când 32% dintre turiști puneau în prim plan accesibilitatea către zonele de interes, anul acesta, procentul a scăzut la 23%. Schimbarea susțin reprezentanții în turism, indică faptul că se remarcă un interes tot mai crescut pentru calitate și siguranță, experiențele de călătorie fără probleme fiind mai apreciate în detrimentul limitărilor stricte de buget.

Călătorii vor vacanțe mai lungi și să vadă mai multe țări deodată

67% dintre turiștii dornici de călătorii pe distanțe lungi în Europa s-au arătat interesați de itinerarii în mai multe țări, iar 51% dintre ei au menționat că preferă companiile aeriene cu servicii complete pentru călătorii internaționale. Pe locul doi în preferințe se plasează abonamentele de tren ca opțiune populară (30%), datorită flexibilității și rentabilității în navigarea între mai multe destinații din Europa. Companiile aeriene low-cost (29%) și biletele de tren single/retur (24%) s-au dovedit a fi, de asemenea, populare printre călătorii cu buget redus.

Doar 21% dintre respondenți au menționat că și-au făcut planuri pentru o vizită detaliată a unei singure țări europene . Pentru aceste călătorii interne, biletele de tren single/retur reprezintă cea mai populară alegere (32%), oferind o opțiune convenabilă și eficientă de a călători între orașe pe distanțe scurte sau medii. Turiștii care caută mai multă libertate și flexibilitate optează în schimb pentru închirierea de mașini (29%).

Turiștii tot mai interesați de experiențele de călătorie mai profunde și mai lungi

În general, călătorii demonstrează o schimbare a priorităților, cu un interes tot mai mare pentru experiențe de călătorie mai profunde , imersive, ce le permit să cunoască, să înțeleagă și să aprecieze cultura și viața locală, precum și tradițiilor zonelor pe care le vizitează

În ciuda popularității în creștere a bugetelor zilnice de nivel mediu (100-200 €) față de 2019 (+8%), există și un interes mai mare pentru turism în Europa în ceea ce privește vacanțele prelungite. În timp ce călătoriile de una până la două săptămâni rămân cea mai populară alegere (57%), vacanțele care depășesc două săptămâni sunt în creștere, de la 13% în 2019 la 21% în 2024.

Călătorii sunt împărțiți între comportamente responsabile și prioritizarea familiarității.

Cei mai mulți călători cautăt tot atracțiile populare

Pentru prima dată, sondajul a analizat în profunzime flexibilitatea călătorilor în ceea ce privește anumite comportamente de călătorie asociate cu creșterea durabilității sociale și ambientale. În mod remarcabil, 53% dintre respondenți au declarat că sunt deschiși să călătorească în Europa în perioadele de vârf reduse, atrase de economiile potențiale și de oportunitatea de a experimenta atracțiile iconice într-un mod mai intim.

Cu toate acestea, atunci când vine vorba despre alegerea destinațiilor și a experiențelor specifice, călătorii de multe ori prioritizează familiaritatea. 61% dintre respondenți se orientează către destinații în Europa cu infrastructură bine dezvoltată și atracții cunoscute. În timp ce atracția destinațiilor populare rămâne puternică, 39% manifestă interes în explorarea locațiilor mai puțin cunoscute din Europa.

Alternanța între experiențele noi și cele familiare poate fi observată și în modul în care călătorii interacționează cu afacerile din industria de turism internațional. Jumătate dintre respondenți doresc să susțină furnizorii locali, în timp ce cealaltă jumătate preferă brandurile de cazare, restaurantele și magazinele familiare.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Mircea Geoană, desființat într-un editorial de un cunoscut jurnalist

2 Dispariția misterioasă a unui bancher a provocat o undă de șoc. Apoi a venit o factură de 11 milioane de dolari

3 Sprijinite de tancuri și acoperite de avioane de luptă cu bombe cu planare, trupele ucrainene au străpuns linia defensivă din Kursk într-un nou punct …

4 Soția lui Gigi Mulțescu / „După al doilea vaccin, boala lui s-a accelerat“

5 Motivul bizar pentru care o femeie din Hawaii vrea să se mute în România. Ce sfaturi îi dau străinii stabiliți în țară și românii