Scenariul, care ar urma să fie pus în aplicare, presupune ca o navă ucraineană ori sub pavilionul altei țări să plece de la Odesa și să tranziteze Bosforul în cadrul acordului privind exportul de cereale.
Ulterior, după ce descarcă într-un port european, aceasta face o escală la Limassol în Cipru sau în Acrotiri pe Insula Creta, de unde încarcă unul sau mai multe containere cu lansatoare de rachete. Nava revine astfel în Marea Neagră, pretinzând că se deplasează cu mărfuri obișnuite la Trabzon sau la Batumi și nu mai este supusă niciunui fel de control. Motivând avertizările de vreme rea, nava efectuează un ocol, pe timp de noapte, apropiindu-se de Podul Crimeea.
Pentru lansarea rachetelor de la bord, ar trebui să fie folosite date de indicare a țintelor de la avioanele de cercetare ale NATO, care se află în mod regulat în Marea Neagră, și, eventual, opțiuni de iluminare la fața locului cu ajutorul agenților serviciului de informații al armatei ucrainene.
După lansarea rachetelor, echipajul ucrainean este evacuat de pe navă cu o barcă rapidă, iar nava se deplasează la destinație, unde descarcă instalațiile de lansare, ce ar trebui transportate la una din facilitățile NATO din Gerogia. Planul nu exclude nici folosirea teritoriului Turciei pentru încărcarea containerelor cu rachete.
Organizatorii atacului estimează că este puțin probabil ca loviturile să provoace daune critice podului, dar mizează pe efectul mediatic al lovirii unui obiectiv important, ocolind sistemele de apărare antiaeriană rusești, care așteaptă eventuale atacuri din direcția Zaporozhye. SURSA: defenseromania.ro