Surse judiciare: ,,Au fost peste 6oo de milioane de euro în joc. La MAI e groasă rău. Năstase şi-a luat şpaga la semnare. L-a lăsat pe Bejenariu în locul lui, ca să nu se sperie ăia...Nici Blaga nu scapă... ''

Surse judiciare: ,,Au fost peste 6oo de milioane de euro în joc. La MAI e groasă rău. Năstase şi-a luat şpaga la semnare. L-a lăsat pe Bejenariu în locul lui, ca să nu se sperie ăia...Nici Blaga nu scapă... ''

 Surse judiciare spun că Adrian Năstase a primit prima şpagă la semnarea contractului. Şi că tensiunea a fost atât de mare la acea vreme încât, atunci când a părăsit postul de prim-ministru, Năstase l-a lâsat în locul său pe Eugen Bejinariu drept garant. Dealtfel, la acel moment, multă lume s-a întrebat de unde şi până unde a ajuns unul ca Bejinariu prim-ministru interimar, când în Guvern se aflau atâţia oameni importanţi din PSD.

Cert este că lucrurile au evoluat foarte repede în acest dosar, în mod misterios. Fapt care-i face pe cei implicaţi să se bănuiască între ei de colaborare cu procurorii. Iar unul din greii politicii, Vasile Blaga, a avut un rol important în continuarea relaţiilor incestuoase din acest contract.

Unde procurorii DNA desfăşoară activităţi privind acuzaţii de trafic de influenţă, luare de mită şi abuz în serviciu în derularea contractului „Sistemul Integrat pentru Securizarea Frontierei de Stat (MAI SISF)” încheiat intre EADS Deutschland GmbH Germania şi Ministerul de Interne.

Contractul a  fost încheiat în Guvernul Adrian Năstase.

Totul a început în data de 15 iulie 2004 când MAI a încheiat cu Bearing Point un contract privind încheierea studiului de fezabilitate pentru implementarea SISF, iar în termen de 2 zile, studiul respectiv de fezabilitate a şi fost predat părţii române care a efectuat o plată de 430.000 euro către Bearing Point.

Potrivit procurorilor DNA, există indicii în sensul că acest studiu de fezabilitate, care indica firma EADS ca singura firmă din lume competentă  să furnizeze SISF pentru MAI, a fost întocmit de angajaţii Midocar Consulting  şi reprezintă o sinteză a unor studii anterioare, cu acelaşi obiect, realizate de alte firme în folosul poliţiei de frontieră. În baza studiului pus la dispoziţie  de Bearing Point, comisia de negociere a MAI, de la acea dată, a decis achiziţia SISF  prin negocierea cu sursă unică şi anume cu firma EADS în Germania

Aceleaşi surse au explicat că în perioada 2003 - 2004, „pe parcursul negocierilor oficiale dintre MAI şi EADS, ca unicul producător oficial, permiţându-i acestuia să fie la curent cu absolut toate informaţiile şi discuţiile din cadrul întâlnirilor şi permiţându-i un control asupra oficialilor EADS care să nu pericliteze înţelegerile ascunse privind subcontractanţii ce urmau să fie folosiţi în proiect  (FSC, UTI, Felix Telecom), subcontractanţi care aveau rolul de a derula mitele necesare aprobării contractului”.

Astfel, susţin sursele noastre, ca urmare, pe parcursul negocierilor s-a ajuns la formula  total nepotrivită pentru Statul Român, a unui contract – cadru  cu o sumă fixă de 650 milioane euro, dar fără să fie precizat în detaliu soluţiile tehnice, echipamentele şi serviciile  ce urmau să fie livrate, acestea urmând să fie agreate ulterior de către EADS împreună cu UIP din IPF. „În felul acesta, EADS putea controla permanent prin soluţiile tehnice oferite  profitul  care urma să-l realizez în acest contract, profit din care urmau să fie plătite mitele necesare aprobării contractului,” au explicat sursele citate din DNA. Contractul de achiziţie a SISF, în valoare de 650 milioane euro, a fost semnat în 12 august 2004.

Potrivit datelor din anchetă, pentru ca EADS să obţină acest contract, managementul lui EADS a fost condiţionat să încheie un contract de promisiune irevocabilă de subcontractare cu FSC pentru comenzi de 40 până la 60 milioane de euro. Managementul FSC, la rândul său,  pentru a primi  aceste comenzi de la EADS, a fost condiţionat de un fost director al firmei subcontractante, să semneze în acelaşi timp,  contracte de comision pentru reuşită cu firma Gessa, comision 10% şi cu firma Profinet, comision 5%, bani care reprezentau mita pentru persoanele din conducerea MAI şi cabinetului primului -  ministru.

Din cercetările procurorilor, a rezultat că în februarie 2005 a solicitat  managementului FSC, schimbarea procentelor de comision către Gessa şi Profinet, noile procente fiind 7% pentru Gessa şi 8% pentru Profnet, totalul lor rămânând 15% din valoarea comenzilor pe care FSC urma să le primească de la EADS.
Potrivit datelor DNA, EADS a plătit în anul 2004, imediat după semnarea contractului  un avans de 4 milioane euro ce urmau să fie folosiţi pentru plata mitelor persoanelor, sumă din care FSC a plătit la rândul său, un avans de 2.000.000 euro către Profinet  şi un avans de 280.000 euro  către Gessa.


Citește și:

populare
astăzi

1 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

2 O imagine cât o mie de cuvinte...

3 Citiți asta și apoi aruncați la coș sondajele mincinoase care-l dau pe Simion în turul doi

4 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

5 Încă o familie de „obscuri” cu avere uriașă