Astfel, dincolo de caracteristicile îmbunătățite privind motorizarea și partea de rulare, ucrainenii apreciază modul în care sunt organizate posturile de luptă în cadrul vehiculului, facilitarea desantării militarilor și utilizării armamentului de la bord și, nu în ultimul rând, performanțele acestui armament reprezentat de un modul de luptă integrat, cu un tun Oerlikon de 25 mm, o mitralieră de 7,62 mm și rachete ghidate Spike.
Într-o analiză internă privind condițiile reconstrucției postbelice a Forțelor Armate ale Ucrainei, se arată că acestea vor trebui să aleagă un alt șasiu universal pentru transportorul-tractor multifuncțional blindat ușor (MT-LB), cu atât mai mult cu cât o fabrică importantă și alte două facilități ale principalului producător autohton de astfel de platforme, compania DHC, au fost distruse în urma bombardamentelor rusești din regiunea Harkov.
Ucraina avea deficit încă dinainte de invazia Rusiei
Forțele ucrainene aveau un deficit de astfel de platforme încă dinaintea începerii invaziei ruse. În 2017 a fost elaborat un plan de relansare a producției de vehicule MT-LB, iar în toamna anului 2021 Ministerul Apărării din Ucraina a plasat o comandă prin Ukroboronprom pentru repararea șasiurilor de MT-LB. Acum însă, după distrugerea facilităților din Harkov, este puțin probabil Ucraina să mai dețină un producător stabil de MT-LB.
Având în vedere că vehiculul românesc MLI-84M “Jderul” îndeplinește cerințele NATO, are la bază o platformă sovietică familiară militarilor ucraineni și este facil din punct de vedere al costurilor de producție, transport și întreținere, este lesne de înțeles de ce prezintă interes pentru vecinii noștri.
În plus, MLI-84 este produs deja în variante diferențiate pe misiuni de luptă (MLI-84 PCMB - punct de comandă mobil al batalionului; MLI-84 MEDEVAC - pentru evacuare medicală și acordarea primului ajutor; MLI-84 TEHEVAC - pentru evacuarea tehnicii de luptă avariate) aflându-se în continuare în proces de modernizare.