Studiu GfK: Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor

Studiu GfK: Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor

Consumatorii români nu au mai redobândit, în 2018, încrederea în economie pe care au avut-o în anul anterior, devenind reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi al situaţiei economice incerte, relevă un studiu al firmei de cercetare şi analiză - GfK privind încrederea consumatorilor.

În aceste condiţii, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism, respectiv (-20,7).

"Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred într-o evoluţie pozitivă a economiei şi în acelaşi procent se aşteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an. Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre aşteptările privind situaţia propriilor finanţe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, faţă de 19% anul anterior", se arată în raportul GfK.

Chiar dacă piaţa FMCG (Fast Mover Consumer Goods - bunurile de larg consum cel mai des achiziţionate n.r.) şi cea electro-IT au marcat creşteri în 2018, consumatorii se arată reticenţi când vine vorba despre achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată pe viitor.

Pentru anul 2019, 4 din 10 români (42%) declară că îşi vor micşora bugetul pentru achiziţii precum mobilă, maşină de spălat etc., aproape la fel de mulţi fiind cei care spun că îşi vor menţine constant bugetul pentru astfel de achiziţii (41%).

Doar 10% dintre români şi-au exprimat intenţia de a investi mai mult decât până acum.

"Dintr-o perspectivă mai largă, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi menţinut în continuare de creşterea venitului disponibil al populaţiei, un impact care poate fi compensat de înăsprirea termenilor de creditare", se arată în raport.

La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupaţi de scăderea nivelului de trai - protestele "Vestelor Galbene" din Franţa sau manifestările împotriva rasismului din Italia, creşterea preţului petrolului şi Brexit - evenimente care au dus la coborârea indicelui de încredere până la -6.

Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tabletă), pe 1020 respondenţi, reprezentantiv la nivel naţional.

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creştere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel, în timp ce piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată a marcat o creştere de 13% comparativ cu anul anterior. AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”