Strategia de apărare a șoferului drogat din 2 Mai: morții sunt de vină, mergeau pe partea dreaptă a șoselei
Șoferul drogat ucigaș acuză victimele accidentului. Avocații lui Vlad Pascu, șoferul drogat care ucis doi tineri la 2 Mai, i-au cerut acestuia să se prevaleze de dreptul la tăcere în fața procurorilor, scrie defapt.ro.
Și procurorul menționează deplasarea pietonilor pe dreapta
Principala armă a acestor avocați este că tinerii loviți în plin de mașina lui Pascu circulau pe partea dreaptă a șoselei, nu pe cea stângă, cum prevăd reglementările legale.
Chiar procurorul de caz scrie în rechizitoriul cazului că „În cauză, se va reţine că producerea accidentului a fost cauzată de un cumul de factori, respectiv conducerea autoturismului de către inculpatul P.M.V. sub influenţa substanţelor psihoactive, cu viteză peste limita legală şi cu încălcarea marcajului ce delimitează carosabilul de acostament, dar şi de deplasarea necorespunzătoare a pietonilor, pe partea dreaptă a acostamentului în direcţia de deplasare, contrar prevederilor art. 72 din OUG nr. 195/2002 (care obligă pietonii la deplasarea pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia de mers, în absenţa trotuarului).”.
Un expert susține că nu se poate afla viteza mașinii
Experții părților au avut abordări diferite ale cauzelor accidentului, mai arată rechizitoriul.
„În cauză, au fost formulate puncte de vedere/opinii de către experţii – parte. Astfel, expertul desemnat de partea responsabilă civilmente, a precizat că, prin nerespectarea prevederilor art. 72 alin. (1) din OUG nr. 195/2002, respectiv deplasarea pe acostamentul din dreapta sensului de mers şi nu pe cel din stânga sensului de mers, pietonii implicaţi în accident au generat la rândul lor o stare de pericol şi a apreciat că, dacă aceştia s-ar fi deplasat pe acostamentul din stânga, ar fi dispus şi ei de posibiltăţi de evitare a accidentului.
Totodată, s-a arătat că, în lipsa procesării datelor necesare existente în materialul probator, nu se pot face calcule cu privire la valoarea vitezei autoturismului implicat în accidentul creat.”, se menționează în documentul de trimitere în judecată.
Șoferul drogat ucigaș acuză victimele accidentului
„Referitor la concluziile expertizei tehnice, expertul desemnat de partea civilă O.V. a concluzionat că viteza de deplasare a vehiculului implicat a fost de 120 km/h, viteză net superioară celei maxime permise (50 km/h).
De asemenea, s-a apreciat că accidentul a fost cauzat de ieşirea de pe carosabil, pe acostament, a autoturismului marca Mercedes, cu numărul ********, prin încălcarea marcajului cu linie continuă, iar deplasarea victimelor pe acostamentul din dreapta nu are legătură cu producerea accidentului.
La rândul său, expertul desemnat de inculpatul P.M.V., a achiesat în mare parte la concluziile formulate de expert, menţionând că, pe lângă inculpat, şi victimele aveau posibilităţi de prevenire a producerii accidentului dacă ar fi respectat întocmai normele rutiere şi s-ar fi deplasat pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia lor de mers.”, potrivit rechizitoriului.