Stelian Muscalu, dezbatere aprinsă despre programul TV de Revelion 2025: „Shaorma cu de toate... proastă.” Asta se cere?
Jurnalistul Stelian Muscalu a pornit o dezbatere aprinsă pe Facebook cu privire la emisiunile de Revelion de la televiziunile din România. Cei mai mulți dintre comentatori spun că telespectatorii sunt vinovați de faptul că programele de anul nou seamănă cu o shaorma proastă cu de toate.
Jurnalistul Stelian Muscalu FOTO: Facebook/Stelian Muscalu
Mulți români și-au petrecut revelionul 2025 în fața televizorului urmărind programele de divertisment pregătite de majoritatea posturilor TV românești.
Jurnalistul Stelian Muscalu, fost analist financiar de televiziune care acum deține o tavernă în Thassos, a pornit o dezbatere aprinsă pe pagina sa de Facebook cu privire la emisiunile de Revelion de la televiziunile comerciale din România.
„Deci revelionul înseamnă maimuțăreală, scandal, haos. Deși văd oameni care s-au remarcat în timp cu talentul lor, puțini ce-i drept, spectacolul în sine este unul care seamănă cu o shaorma cu de toate... proastă. Am senzația că suntem într-o cursa a degradării de toate felurile, de la economie, politică până la cultură”, a susținut jurnalistul.
Postarea a fost însoțită de o imagine cu o scenetă umoristică de la emisiunea de Revelion difuzată de Pro TV. Postarea are circa o sută de comentarii, cei mai mulți dintre cei care au postat dându-i dreptate jurnalistului.
„Asta se cere, asta se dă”
Cei mai mulți dintre comentatori au și o explicație simplă pentru „calitatea” emisiunilor de revelion: „asta se cere”. Unii susțin că, de fapt, telespectatorii au fost educați să ceară așa ceva de către televiziuni.
„Pentru o analiză completă, merită o jumătate de zi pe Tik-Tok, analizat trenduri, influenceri, content. Din momentul ăla se înțelege mai bine că internetul, precum explozibilul, pare să fi căpătat deja cu totul alte valențe decât cele sperate de inventatorii săi. Pur și simplu pare poarta coagulării imbecilității la nivel planetar, iar prin efect nivelul ...scade. Scade vertiginos, chiar. Practic, deja rulează Idiocracy”, a susținut un internaut.
Ştefan a comentat: „Trist dar adevărat …”
„Asta se cere asta se dă”, a intervenit Ioan.
„Chiar așa este, aveți dreptate!” - spune Mihaela.
„Nu este doar o senzație…La mulți ani!”, spune Marius.
„Așa este, aveți dreptate, e foarte trist! Totuși: La mulți ani!”- intervine Liliana.
Zoli susține că nu se poate uita la așa ceva.
Elisabeta spune: „PROTV a fost principalul promotor al inculturii. Au contribuit din plin la manelizarea țării. Trist dar adevărat.”
Adrian a replicat: „dar canalele 'Antena' oare pe ce loc la "promovarea inculturii" post-decembriste se situează în opinia dvs.?!”
Elisabeta a revenit: „tot acolo. Pot să mă eschivez de la un răspuns sigur, nu vizionez deloc antenele”.
Laurențiu a susținut: „Corect și trist”.
Adrian spune: „Elita coboară standardul către medie... prostimea se simte bine unde e !”
Cecilia susține că preferă Netflix: „E mult mai bine”.
Ionut susține: „Mai bună e o muzică lăutărească veche și umorul lui Birlic!”
„Hăhăială ieftină, un fel de tiktok pe tv”
„Oare ne mai mirăm ?! De asta și suntem în situația de față din care nu mai reușim să scăpăm......La mulți ani cu inspirație tuturor!” - crede Ioan.
„Probabil asta se cere, maimuțăreală, manele, glume proaste”, spune Maria.
„Bine punctat! Probabil asta se cere, maimuțăreală, manele, glume proaste. Așa popor, așa spectacol.”- spune Alin
Nelly constată: „Așa este, am schimbat postul și....nu am găsit mai bine, o aiureală totală”.
Gelu este de acorcd: „Nici eu n am avut ficat mai mult de 5 minute!”
Bogdan susține că „La Antena 1 e mai rău”.
„Asta vrea societatea. Sau asta a fost învățată să vrea”, spune Liviu.
„Asta prinde cel mai bine la români..maimuțăreală. Trist”, comentează Nicolae.
„Producătorii de emisiuni poartă cea mai mare vină”, spune Codrin.
Romeo crede că „La ProTV încă e ok, să vezi la antene...”
Delia vine cu o alternativă: „Pe TVR 1, Gala omul anului! Presupun că nu se uită prea mulți....”
Victoria îi dă dreptate lui Muscalu: „Aceiași impresie proastă am. Lipsa educației, internetul care diminuează imaginația oamenilor și obsesiva lipsă de bani a creat acest curent jalnic de incultură, indiferență și lipsa de respect pentru muncă.”
Margareta spune: „Un spectacol penibil, muzică slabă, scenete de umor ridicole”.
Marius explică: „Asta se cere, asta se vinde. Hăhăială ieftină, un fel de tiktok pe tv.”
„Televiziunile comerciale sunt afaceri, nu instituții educaționale”
Laurențiu: „Exact! Este o maimuțăreală generală, pe toate posturile!”
Alexandru intrevenite: „Ce vrei domnule. De ce nu faci tu revelionul cu cine vrei tu. Dacă judecați sau vă place să vă băgați în seamă. Daca nu făceau de ce nu au făcut-o. Cine dracului vă mai mulțumește pe voi ptr 3 like-uri v-am pupat din mers”.
„ Televiziunile comerciale sunt afaceri, nu instituții educaționale”, spune George.
Mihai explică: „Televiziunile comerciale sunt afaceri, nu instituții educaționale. Rolul lor e să facă bani în mod legal. ProTV știe să facă bani mai bine decât orice televiziune generalistă din România. Oferă exact ce se cere, nu aruncă banii pe ceea ce nu aduce audiență.”
Valentin intervine: „Asta e o emisiune înregistrată acum mult timp și o difuzează seara de revelion. De ce promovează manele și prostul gust? Asta se cere. Am avut formații prin anii 90, de R&B, dance, etc majoritatea au plecat prin vest.”
Sursa: adevarul.ro