Standurile salonului auto de la Beijing sunt invadate de SUV-uri, cea mai nouă modă în China
Standurile salonului auto de la Beijing au fost invadate de SUV-uri, cumpărătorii chinezi fiind cuprinşi de moda maşinilor de teren, deja foarte populare în Statele Unite şi Europa, în detrimentul tradiţionalelor berline.
Standurile salonului auto de la Beijing sunt invadate de SUV-uri, cea mai nouă modă în China
Lista mărcilor care expun SUV-uri la ediţia din acest an a salonului de la Beijing include Audi, Mercedes, Ford, Citroën, Peugeot, Geely, Volvo şi Lexus.
Anul trecut, segmentul SUV-urilor a înregistrat în China o creştere de aproape 50%, la 2,99 de milioane de vehicule vândute, dintr-un total de 22 de milioane de vehicule comercializate, avansul fiind cu mult peste cel al pieţei.
"Este elementul cel mai surprinzător în evoluţia pieţei chineze", consideră James Wu, analist la compania de consultanţă EY.
Între câştigătorii acestei noi mode se află grupul american Ford, intrat pe piaţa chineză mai târziu decât General Motors.
Vânzările modelului Kuga al Ford, produs în China, au crescut puternic, ca şi cele ale companiei suedeze Volvo, divizie a grupului chinez Geely. Un alt model foarte apreciat în China este Q5, al companiei germane Audi.
Între noii intraţi pe piaţa din China se află modelul de dimensiuni mai mici Peugeot 2008 al PSA Peugeot Citroen, cu o versiune uşor diferită de cea destinată Europei, dar şi automobilul mai luxos DS6 WR.
Mercedes-Benz speră la rândul său să atragă cumpărători de la BMW cu o versiune coupe a SUV-ului ML.
BMW are deja succes pew piaţa chineză cu modelul X6.
Directorul general al Volvo, Haakan Samuelsson, a explicat succesul SUV-urilor în China prin interesul cumpărătorilor pentru poziţia înaltă a maşinii şi impresia de siguranţă în circulaţie pe care o conferă.
Sursa: mediafax.ro