Stadiul autostrăzii Sibiu - Pitești, pe fiecare tronson
Pe o parte din cei 30 de kilometri de pe Secțiunea 5 din autostrada Sibiu - Pitești, de la Pitești la Curtea de Argeș, constructorul cu care recent s-a semnat un contract de peste 350 de milioane de euro va intra în șantier încă din acest an. Pe Lotul 4, care va conține și un tunel-premieră pentru infrastructura rutieră din România, licitația în curs va fi încheiată cu un constructor desemnat în următoarele două săptămâni. Vezi în articol care e soarta secțiunilor 2 și 3, cele mai dificile ale autostrăzii A1 Sibiu - Pitești.
Lotul 1 - Sibiu - Boița - 13,17 km
Lotul 5 - Pitești - Curtea de Argeș - 30,35 km
Lotul 4 - Curtea de Argeș - Tigveni - 9,86 km
Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo unde va exista și un tunel de circa 1,35 km prin dealul Momâia, licitația lansată încă de anul trecut, ar trebui să se finalizeze.
Secțiunile 2 și 3 - cele mai grele, pe Valea Oltului
Cât privește secțiunile 2 și 3, considerate a fi sectoarele montane ale autostrăzii - cele mai grele, cu opt tuneluri și numeroase viaducte și poduri pe Valea Oltului - acestea sunt în stadii diferite.
„Pe Lotul 3 suntem în stare avansată cu pregătirea documentației. În luna august sperăm să avem licitația urcată pe SEAP”, a declarat Gabriel Budescu, director în cadru CNAIR pe zona de studii și investigații.
„Lăsam vreo 45 de zile în SEAP, fiind o lucrare grea, pentru depunerea ofertelor și clarificări la documentație”, a completat și Mariana Ioniță.
„Pe lotul 2 avem acum un contract cu BEI-Passa pentru analiza informațiilor geotehnice. Până la sfârșitul anului sperăm să avem și aici licitația”, a detaliat Gabriel Budescu.