Specialiștii IT din Silicon Valley aleg deseori pentru copiii lor școli fără computere
Tot mai mulți specialiști în IT din Silicon Valley, de la companii precum Apple, Google, Yahoo sau Hewlett-Packard, care ''inundă'' globul cu softurile lor, preferă că-și dea copiii la școli în care computerele strălucesc prin absență și în care se mizează mai mult pe cunoașterea realităților imediate decât a celor virtuale, relatează ziarul spaniol ''El Pais''.
Astfel, în statul american California, proliferează în ultima vreme colegiile care aplică metoda Waldorf, un sistem pedagogic axat pe stimularea curiozității și creativității, precum și a înclinațiilor artistice de exprimare ale elevilor.
În aceste centre, cei mici deprind ''noile forme de a gândi pe care le solicită mulți angajatori'', a explicat, pentru ziarul britanic ''The Guardian'', Beverly Amico, liderul asociației școlilor Waldorf din America de Nord.
''Cursurile sunt ținute de o ființă preocupată nu numai de educația copiilor, ci și de ei ca indivizi'', a detaliat el, reamintind că în acest tip de școli, clasele sunt construite din materiale naturale și dotate cu plante, fiind concepute în așa fel încât elevii să se simtă confortabil și să fie relaxați.
''Elevii educați cu diverse tehnologii au deseori o dispoziție scăzută pentru a gândi diferit și pentru a rezolva problemele. Unele abilități precum luarea deciziilor, creativitatea și concentrarea sunt mult mai importante decât mânuirea unui iPad sau completarea unui tabel în Excel, mai ales ținând cont că tehnologia folosită azi va deveni rudimentară și învechită în lumea de mâine'', a mai spus Beverly Amico.
De altfel, un recent raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a ajuns la concluzia că sistemele de educație care au investit considerabil în informatizare nu au înregistrat ''o îmbunătățire notabilă'' a rezultatelor obținute de elevi la probele de citit, matematică și știință la testele PISA (Programme for International Student Assessment).
''Dacă ne uităm la cele mai performante sisteme de învățământ, precum cele din Estul Asiei, constatăm că au fost foarte prudente în privința utilizării tehnologiilor în sălile de curs'', a comentat directorul pentru educație din cadrul OCDE, Andreas Schleicher. Totodată, el a subliniat că elevii și studenții ''care folosesc tablete și computere au, de foarte multe ori, rezultate mai slabe decât cei care utilizează cu moderație aceste dispozitive''.
AGERPRES