Documentul menţionează că aceasta muniţie "va fi esențială pentru îmbunătățirea capacităților Ucrainei și ar trebui să fie un tip de armă accesibil adaptat pentru producția în serie".
Cu toate acestea, aceasta nu este prima mențiune a proiectului ERAM în sine. În luna ianuarie a acestui an, U.S. Air Force a publicat cerințele pentru o nouă muniție ghidată cu precizie.
Potrivit acestora, aceasta trebuia să poată fi instala pe o aeronavă și să atingă o viteză subsonică de 200 m/s, acoperind o distanță de cel puțin 250 de mile marine (463 km).
ERAM trebuia să fie echipat cu un focos cu o greutate de aproximativ 500 pounds (250 kg), care să aibă efectul de penetrare și fragmentare adecvat. Precizia muniției este determinată de eroarea circulară probabilă de până la 10 metri. O atenție deosebită este acordată capacității sistemului de navigație de a funcționa într-un mediu cu contramăsuri active ale sistemelor inamice de război electronic.
O cerință importantă pentru ERAM este capacitatea de creștere rapidă a producției: mai mult de 1 000 de muniții pe an la 24 de luni de la semnarea contractului.
Direcția Arme a Forțelor Aeriene ale SUA a îndemnat companiile militare să vină cu proiecte, dintre care unele au deja propuneri gata făcute sau prototipuri și dezvoltări.
În special, cerințele ERAM sunt îndeplinite de muniția PJDAM de la Boeing, care constă într-o bombă de 500 pounds, un sistem de ghidare, un fuzelaj și un motor cu reacție Kratos-TDI-J85 care transformă o bombă convențională într-o rachetă de croazieră. O altă alternativă este proiectul similar JSOW-ER de la Raytheon și Gray Wolf de la Northrop Grumman.
SURSA: defenseromania.ro