Sindicate din Finanțe: Va începe și exodul finanțiștilor dacă salariile rămân la nivelul de jos al salarizării din sectorul bugetar
Sindicatele din Finanțe, SindFISC, anunță un "exod al finanțiștilor" dacă salariile angajaților vor rămâne la nivelul de jos al salarizării din sectorul bugetar, se arată într-un comunicat de presă, remis luni, AGERPRES.
De asemenea, sindicatele din Finanțe vorbesc și despre un posibil "exod al finanțiștilor" în cazul în care salariile angajaților din sistem vor rămâne scăzute.
"Dacă salariile angajaților din Finanțe vor rămâne la nivelul de jos al salarizării din sectorul bugetar, va incepe și exodul finanțiștilor, nu numai al medicilor sau altor categorii profesionale, fenomen constatat de mult timp și adus de organizația noastră la cunoștința domniilor voastre, în special cu privire la salariații din zonele specifice activității fiscale (inspecție fiscală, antifraudă, executare silită, juridic, IT etc). În condițiile în care acest exod se va amplifica, oare cine va mai contribui la alimentarea bugetului din care trebuie plătite salariile mult promise celorlalți bugetari? Cum se vor mai colecta veniturile cu care să se ducă la îndeplinire programul de guvernare?", se menționează în comunicat.
Totodată, sindicaliștii afirmă că, în cazul în care nu li se vor respecta drepturile, aceștia vor înceta să își mai ducă la îndeplinire atribuțiile referitoare la sporirea veniturilor la bugetul de stat.
În plus, SindFISC solicită deblocarea promovărilor pe post, egalizarea salariilor, prevederea în buget a sumelor necesare pentru tichetele de vacanță și luarea în considerarea a solicitărilor organizației.
"Solicităm, pe această cale, deblocarea promovărilor pe post în cadrul sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor Publice, prevederea în buget a sumelor necesare acordării tichetelor de vacanță, egalizarea salariilor de bază la nivelul maxim impus de lege și luarea în considerare a solicitărilor SindFISC cu privire la legea salarizării unitare: nivel de salarizare de bază decent, în funcție de importanța socială a muncii prestate, acordarea de sporuri specifice activităților specifice, asigurarea protecției juridice pentru angajații care își asumă riscuri deosebite în desfășurarea activității instituționale, recunoașterea funcțiilor specifice corespunzătoare activităților specifice în cadrul ANAF și nu în ultimă instanță, finanțarea corectă a întregii activității desfășurate de angajați în atingerea obiectivelor asumate de Guvern prin programul de guvernare", precizează sursa citată.
AGERPRES