SF în auto sau cum arată maşina care îţi recomandă cel mai eficient mijloc de transport pentru a ajunge la destinaţie şi care ştie ce motorizare să folosească în funcţie de drum? - GALERIE FOTO
Nevoia de mobilitate este tot mai mare, transportul în comun tot mai necesar, însă nu toţi îl apreciază aşa cum este el acum. Dar sunt constructori care încurajează această metodă şi sunt chiar din segmentul premium.
SF în auto sau cum arată maşina care îţi recomandă cel mai eficient mijloc de transport pentru a ajunge la destinaţie şi care ştie ce motorizare să folosească în funcţie de drum? - GALERIE FOTO
La cinci ani de la lansarea conceptului BMW i, când bavarezii au prezentat pentru prima dată şasiul din CFRP - plastic ranforsat cu fibră de carbon, BMW vine cu un upgrade pentru i3, îmbunătăţire care vizează bateria. Acum, maşina va avea o capacitate de 33 de kilowaţi-oră (kWh) datorită densităţii de stocare mai mare a celulelor litiu-ion. Dimensiunile acumulatorului rămân neschimbate, însă va avea o creştere de peste 50% a autonomiei în ciclul NEDC standard, ceea ce echivalează cu 300 de kilometri faţă de 190 de kilometri la prima generaţie. Chiar şi în condiţii de utilizare zilnică, în condiţii meteorologice nefavorabile şi cu aerul condiţionat sau căldura pornite, o autonomie de 200 de kilometri se poate atinge cu o încărcare completă a acumulatorului. Datele de performanţă a electromotorului sincron hibrid ce dezvoltă 125 kW/170 CP rămân aproape neschimbate. Motorul propulsează BMW i3 de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde. Aceasta face ca BMW i3 să fie, în acelaşi timp, cel mai sportiv şi cel mai eficient automobil electric din segmentul său, cu un consum de energie electrică de 12,6 kWh/100 km
Când a fost lansat în 2013, BMW i3 a fost primul automobil cu evaluare certificată T‹V a emisiilor pe ciclul de viaţă, rezultat mai bun cu cel puţin o treime faţă de cele obţinute de orice automobil convenţional. În mare măsură, acest lucru se realizează prin furnizarea energiei electrice fără niciun fel de emisii CO2 la locurile de producţie BMW i din Leipzig (asamblare) şi Moses Lake (producţie CFRP), precum şi prin utilizarea în procesele de producţie, în comparaţie cu automobilele convenţionale, a unei cantităţi de apă mai mică cu 70%.
În cazul lui i3, clientul primeşte asigurarea că modelul său BMW i3 poate fi adaptat la cele mai noi dezvoltări tehnologice într-o manieră de economisire a resurselor. Acest lucru este protejat prin arhitectura flexibilă LifeDrive a automobilului. BMW i3 este primul automobil premium din clasa compactă din lume care a fost conceput încă de la început ca un automobil cu propulsie exclusiv electrică. Acest design include, de asemenea, şi montarea în service a noilor tehnologii de acumulatori.
Sursa: mediafax.ro