Service-urile auto independente susțin constituirea Corpului Experților și Evaluatorilor Tehnici din România
Asociația Societăților de Servicii Auto Independente (ASSAI) susține că sistemul de evaluare a daunelor prin intermediul Corpului Experților și Evaluatorilor Tehnici din România (CEETAR) ar putea rezolva peste 70% dintre problemele cu care se confruntă în prezent păgubiții RCA sau asigurații CASCO abuzați de către societățile de asigurări.
Asociația susține constituirea acestui corp de experți, considerând că este un proiect care ar putea reforma întreaga piață românească de asigurări, dat fiind că se bazează pe un sistem care funcționează de ani de zile și cu mare succes pe piețele de asigurări mature.
'Proiectul de lege privind constituirea CEETAR, care ar putea aduce schimbări importante pentru cele peste 5 milioane de proprietari de autoturisme din România, se află în plină dezbatere la Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, forul decizional al Parlamentului României. (...) Reamintim că acest proiect de lege presupune ca daunele auto să nu mai fie constatate și evaluate de către inspectori de daune care sunt angajați ai societăților de asigurări, aflându-se astfel într-un evident conflict de interese, ci de către experți tehnici independenți, cu adevărat pregătiți și care să fie responsabili patrimonial și penal pentru soluțiile tehnice stabilite în cazul daunelor auto', se arată într-un comunicat al ASSAI.
Reprezentanții ASSAI acuză Uniunea Asigurătorilor (UNSAR), ASF și Ministerul Transporturilor că 'își dau mâna împotriva a 5 milioane de proprietari de autoturisme din România pentru menținerea abuzurilor pe care asigurătorii le comit împotriva șoferilor', se subliniază în comunicat.
Potrivit documentului, în data de 17 martie 2015 a avut loc o primă ședință a Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților pentru analiza privind oportunitatea constituirii CEETAR. 'Din păcate, la această dezbatere a Comisiei au fost invitați inițial doar reprezentanți ai UNSAR, ai ASF și ai Ministerului Transporturilor. Au participat însă persoane fără tangență cu proiectul. (...) Remarcante au fost reacțiile mai multor deputați, membri ai Comisiei, la afirmațiile reprezentanților tripletei UNSAR — ASF — Ministerul Transporturilor, privind buna funcționare a modului de acordare a despăgubirii din partea societăților de asigurări. Majoritatea au recunoscut că, în calitate de păgubiți RCA sau asigurați CASCO, au întâmpinat probleme grave în relația cu societățile de asigurări atunci când au înregistrat daune care trebuiau acoperite de o poliță de asigurare auto', se mai arată în comunicatul ASSAI.
În ședința menționată, reprezentanții ASF-UNSAR-MT s-au pronunțat pentru respingerea proiectului de lege, motivând faptul că un astfel de organism nu este oportun, întrucât modul de despăgubire acordat de către societățile de asigurări ar fi unul 'corect și nu ridică probleme', precizează reprezentanții service-urilor auto.
Proiectul de lege nu a fost respins în cadrul ședinței din 17 martie și va fi supus dezbaterii publice, iar la viitoarele discuții au fost invitați toți actorii asupra cărora acest proiect va avea efect, iar ASSAI este unul dintre ei, se subliniază în comunicatul citat. .
'Dat fiind că ASSAI va participa la dezbaterile organizate pe marginea acestui proiect, am luat decizia de a împărtăși în spațiul public momentele-cheie în baza unui buletin informativ pe care îl vom transmite după fiecare întrunire. (...) Una dintre misiunile ASSAI este de a activa în interesul asiguraților români, de aceea a urmărit îndeaproape parcursul de legiferare a acestui proiect de lege. Soarta acestui proiect se va decide în curând. (...) Am vrea cu toții să vedem în clar care politician își permite să sacrifice 5 milioane de cetățeni cu drept de vot, doar pentru a proteja interesele financiare ale băieților deștepți din asigurări care fac legea de 25 de ani pe această piață?', a declarat președintele Asociației, Cristian Muntean. AGERPRES