Șefii Departamentelor de cercetare-dezvoltare de la Volkswagen, Audi și Porsche au fost suspendați (Reuters)
Șefii Departamentelor de cercetare-dezvoltare de la divizia de mașini de pasageri a Volkswagen (VW), precum și cei de la Audi și Porsche au fost suspendați din funcții, din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor, au declarat luni pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. Vineri, la reuniunea Board-ului de supervizare a grupului VW, s-a stabilit că unii angajați ai companiei germane vor fi îndepărtați până când se va finaliza ancheta.
Reprezentanții Audi, VW și Porsche nu au comentat informația. La Bursa de la Frankfurt, acțiunile Volkswagen înregistrau luni dimineață un declin de 3%.
Joi, publicația germană 'Bild' anunța că doi dintre cei mai importanți ingineri ai grupului Volkswagen vor fi forțați să demisioneze din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor. Ulrich Hackenberg, șeful Departamentului de cercetare-dezvoltare al Audi, și inginerul șef al Porsche, Wolfgang Hatz, vor fi concediați, susține publicația germană.
Vineri, Board-ul de supervizare a anunțat că noul director general al grupului Volkswagen este Matthias Mueller, șeful diviziei Porsche. Matthias Mueller, în vârstă de 62 de ani, a condus divizia Porsche în ultimii patru ani. Șeful Volkswagen, Martin Winterkorn, și-a prezentat miercuri demisia, după o reuniune de urgență a conducerii și principalilor acționari, pe fondul scandalului emisiilor. Winterkorn a declarat că demisionează pentru a-și asuma 'deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germană.
Portofoliul Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor făcute de autoritățile SUA cu privire la emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Aproximativ 482.000 de vehicule diesel produse în perioada 2008 — 2015 sub brandurile Volkswagen și Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunțat EPA.
Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3. AGERPRES